Bursa locurilor de muncă la o nouă ediţie
Bihorenii care nu şi-au găsit un loc de muncă la „bursele" organizate în acest an de AJOFM Bihor, mai au încă o şansă. Joi, 18 august, la Casa Tineretului din Cartierul Ioşia, de la ora 10.00, AJOFM Bihor organizează în colaborare cu S.C. Golidamy Group SRL o nouă bursă generală a locurilor de muncă.
„Bursa locurilor de muncă este o măsură activă de combatere a şomajului destinată corelării cererii şi ofertei de forţă de muncă. Până în prezent au confirmat participarea şase firme care oferă 138 de locuri de muncă în construcţii, industrie uşoară, tricotaje. Mai sunt disponibile posturi de electricieni, operatori maşini, operatori chimişti, frezori, mecanici, zidari, dulgheri, muncitori necalificaţi. Acestă ediţie a bursei va începe la ora 10.00 şi se va închide în jurul orei 14.00", a spus Daciana Nica, director adjunct al AJOFM Bihor. La începutul anului în baza de date a AJOFM Bihor figurau 15.500 de şomeri în Bihor, în iunie, aproximativ 9.400, iar la finele lui iulie erau înregistraţi 10.134 de şomeri. Dintre aceştia 6.507 erau şomeri neindemnizaţi, iar 3.627 primeau încă indemnizaţie. Rata şomajului la nivelul judeţului Bihor până la data de 1 august este de 3,55%.
Cursuri destinate şomerilor
AJOFM Bihor organizează în perioada iulie-noiembrie a.c. 14 cursri de formare profesională destinate şomerilor indemnizaţi şi neindemnizaţi. În cadrul acestor cursuri vor fi cuprinşi peste 350 de şomeri. Primul curs de pe lista AJOFM este de operator maşini unelte cu comandă numerică şi se va desfăşura la Oradea pe parcursul a cinci luni. În Oradea se vor mai desfăşura cursuri de bucătar, instalator instalaţii sanitare, manichiură-pedichiură, ospătar/chelner, vânzător în alimentaţie publică, lucrător în comerţ, confecţioner articole textile, electrician constructor şi lucrător în electrotehnică. La nivel de judeţ va exista un curs de bucătar şi la Aleşd, un curs de tapiţer şi unul de lucrător în comerţ la Salonta, dar şi un curs de lucrător în comerţ la Beiuş. Şomerii indemnizaţi/neindemnizaţi care vor opta pentru aceste programe vor fi reprogramaţi la viză la data menţionată pentru fiecare program. La data convocării, persoanele interesate vor prezenta următoarele documente: buletin copie + original, certificat de studii copie + original, certificat de naştere copie + original, certificat de căsătorie (pentru persoanele care şi-au schimbat numele) copie + original, adeverinţă de la medicul de familie cu menţiunea „Nu figurează în evidenţe cu boli cronice". Informaţii suplimentare se pot obţine de la sediul AJOFM Bihor, camera 12, etajul 1.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.