La doar o zi și jumătate după ce a susținut o conferință video cu privire la modificările aduse de OUG 32 cu privire la șomajul tehnic pe perioada stării de urgență, managerul AJOFM Bihor, Bekesi Csaba, a realizat un tutorial prin care le explică oamenilor cum anume se pot semna și depune online documentele necesare.

„După o zi și jumătate de când au început depunerile, observând principalele greșeli și venind în întâmpinarea întrebărilor dumneavoastră, am decis să vă sprijinim în completarea corectă a solicitărilor pentru șomaj tehnic”, a spus managerul Bekesi Csaba.

„În primul rând, aveți de depus trei documente, doar trei documente, nu avem nevoie de niciun act suplimentar, nici de buletine”, a explicat Bekesi. Acesta le arată celor interesați, în video-ul postat pe facebook, pe pagina AJOFM Bihor joi, 2 aprilie, cum anume trebuie descărcate și completate cele trei documente necesare.

„Intrați pe site-ul anofm.ro și selectați o agenție, agenția Bihor, în cazul nostru, și găsiți mai jos informații, documente și instrucțiuni pentru șomajul tehnic. Apăsați acolo unde scrie detalii și veți găsi cererea, declarația și lista persoanelor suspendate”, a mai explicat directorul. Acesta a spus că cele trei documente sunt în format PDF inteligent și i-a rugat pe utilizatori să nu schimbe formatul. De asemenea, a sfătuit privitorii să descarce cele trei documente pe computerul lor, în loc să încerce să le completeze direct online.

Explicațiile, pas cu pas, se găsesc în video-ul postat pe pagina de socializare și, conform comentariilor din partea publicului, au fost utile și altor români, chiar dacă nu locuiesc în județul Bihor.
Vă reamintim că Ordonanţele de Urgenţă 30 şi 32 din 2020 reglementează condițiile de acordare a șomajului tehnic pentru societățile care suspendă contractele de muncă ale angajaților din pricina pandemiei de coronavirus. După ce activitatea firmei este suspendată, și suspendarea publicată în REVISAL, statul acordă firmei fonduri prin care aceasta poate plăti fiecarui salariat 75% din salariul de încadrare, cu condiția ca suma să nu depășească 75% din salariul mediu brut pe țară.
Peste 160 de firme bihorene și-au suspendat activitatea, însă, din pricina neatenției, sau a unor neînțelegeri, documentația nu a fost depusă corect.