Tot mai mulţi bihoreni au reclamat, în ultima perioadă, faptul că le calcă pragul persoane care pretind că sunt angajaţi ai Electrica, sub pretextul verificării, înlocuirii sau citirii contoarelor electrice, solicitând diverse sume de bani. De asemenea, există situaţii când consumatorii sunt apelaţi, solicitându-li-se concursul pentru o așa-zisă rezolvare a situației. Prin intermediul ziarului CRIŞANA, consumatorii sunt rugaţi să anunţe de urgenţă Poliţia dacă au de-a face cu astfel de persoane...

 

În zona de activitate a entităților economice făcând parte din Societatea Energetică Electrica SA, la nivelul judeţului Bihor, tot mai mulţi consumatori de energie electrică au adus la cunoștința societăţii situaţii în care persoane care pretind că sunt angajaţi ai Electrica (unii afirmă că sunt de la firme care lucrează pentru Electrica sau IREC, CONEL, RENEL etc.), sub pretextul verificării, înlocuirii sau citirii contoarelor electrice, pătrund în locuinţe şi solicită diverse sume de bani sau îi apelează pe consumatori, solicitându-le concursul pentru o așa-zisă rezolvare a situației și astfel Electrica sau IREC să nu mai fie înștiințată de către acest așa-zis angajat/partener privitor la un contor desigilat sau un contor șuntat etc.

„În urma verificărilor pe care le-am întreprins, toate cazurile semnalate s-au dovedit a fi fapte ale unor persoane rău intenționate, contoarele electrice fiind intacte, indecșii citiți corect, iar angajații/colaboratorii noștri nedesfășurând nicio activitate la locurile respective de consum în datele în care am fost înștiințați. Rugăm consumatorii să anunţe de urgenţă Poliţia dacă persoanele care se prezintă în numele Societății de Distribuție a Energiei Electrice Transilvania Nord SA - Sucursala Oradea sau în numele generic Electrica nu se pot legitima ca angajaţi ai societății noastre sau ai partenerilor noştri, ori dacă acestea vă solicită sume de bani în numele societății noastre”, se precizează într-un comunicat de presă transmis redacţiei CRIŞANA de Biroul Relații Publice și Comunicare din cadrul Societății de Distribuție a Energiei Electrice TN (SDEE TN SA) - Sucursala Oradea.

Pentru evitarea unor asemenea situaţii, societatea face următoarele precizări menite să-i protejeze pe consumatori de acțiunile nelegale ale acestor persoane rău intenţionate. Astfel, activitățile de înlocuire, verificare şi citire a contoarelor de energie electrică sunt realizate de către personalul SDEE TN SA, prin sucursalele sale sau prin intermediul prestatorilor de servicii mandataţi de societate pentru aceste activităţi. De asemenea, trebuie precizat că la nivelul județului Bihor nu există, în momentul de față, niciun prestator de servicii (terț) mandatat de SDEE TN SA – Sucursala Oradea pentru a desfășura activitatea de verificare a contoarelor electrice, verificarea fiind apanajul exclusiv al societății.

„Angajaţii noştri pot fi identificaţi prin echipamentul inscripţionat cu sigla societății și cu textul SDEE TN SA – Sucursala Oradea, cât şi prin legitimaţia de serviciu. Personalul prestatorilor de servicii poate fi identificat prin legitimaţia de serviciu şi prin împuternicirea din partea societății noastre pentru a desfășura activitățile de înlocuire, verificare sau citire a contoarelor.

Recomandăm consumatorilor să permită accesul doar acelor persoane care prezintă legitimaţia de serviciu şi/sau împuternicirea din partea societății noastre. În cazul oricărui dubiu, puteți verifica identitatea unui angajat/prestator de servicii apelându-ne prin Serviciul Call Center, 24h/24h, având număr unic: prefixul județului unde este localizat incidentul + 929 (rețeaua telekom). Exemplu: pentru județul Bihor veți forma numărul 0259.929”, se mai precizează în comunicat.

De asemenea, mai trebuie ştiut faptul că angajaţii SDEE TN SA sau prestatorii de servicii mandataţi de societate nu încasează bani la domiciliul consumatorilor, nici pentru contravaloarea unor servicii prestate de societate (acestea regăsindu-se în facturile emise), nici pentru contravaloarea energiei electrice consumate.