Acum o lună, Primăria Oradea, prin Instituţia Arhitectului Şef, a pus la dispoziţia cetăţenilor două ghişee, care să ofere contribuabilului servicii specializate în domeniul urbanismului.

Ghişeul de autorizări construcţii (nr.16) şi Ghişeul de finalizări construcţii (nr.17) funcţionează în Centrul pentru relaţii cu publicul (Sala Ghişeelor) de la parterul Primăriei Oradea. Ghişeul de finalizări construcţii este cel la care se preiau cereri necesare regularizării taxei pentru autorizaţia de construcţie, cereri pentru eliberarea autorizaţiei de luare în folosinţă a construcţiei, cereri pentru emiterea adeverinţelor de notare/radiere a construcţiilor, dar şi cereri pentru nomenclatorul stradal. La cel de-al doilea ghişeu, de autorizări construcţii, se preiau cereri pentru emiterea certificatului de urbanism, pentru prelungirea certificatului de urbanism, pentru emiterea autorizaţiei de construcţie, pentru prelungirea autorizaţiei de construcţie, cereri pentru emiterea avizelor de către Comisia Municipală de Urbanism şi Amenajarea Teritoriului (CMUAT), dar şi cereri de recepţie la terminarea lucrărilor. De la 1 februarie şi până în prezent, cele două ghişee au preluat de la cetăţeni 734 de acte (cereri pentru certificat de informare, cereri pentru certificat de urbanism - necesar construirii, cereri regularizare taxă, cereri pentru certificat de nomenclatură stradală, sesizări, adrese etc). În ceea ce priveşte certificatele şi autorizaţiile de construcţie, de la 1 februarie şi până în prezent, au fost emise 195 de certificate de construire şi 116 autorizaţii de construcţie. Probabil că, odată cu începerea timpului frumos, numărul lucrărilor de construcţie va creşte. „Reamintim cetăţenilor că serviciile urbanistice oferite de cele două ghişee le stau la dispoziţie zilnic, între orele 8.30 - 16.30. În acest interval se pot depune documentaţii, cereri sau se pot ridica diverse avize, autorizaţii, certificate sau răspunsuri la cereri/petiţii", ne-a precizat coordonatoarea Instituţiei Arhitectului Şef, Adriana Lipoveanu.