La Codul Muncii, încă se munceşte
Aproape un sfert dintre prevederile Codului Muncii ar putea fi modificate conform celor convenite de Ministerul Muncii cu partenerii sociali, însă numai după consultarea grupurilor parlamentare, a declarat, marţi, ministrul Dan Mircea Popescu.
"S-au purtat o serie de discuţii cu organizaţiile patronale şi sindicale pe marginea unor prevederi din Codul Muncii, în urma cărora s-a întocmit un raport. Cert este că vom modifica anumite prevederi, însă numai după consultări cu grupurile parlamentare", a precizat ministrul Muncii. Fără să facă referire la prevederi anume, Dan Mircea Popescu a afirmat că vor fi supuse modificării 72 de articole (din cele 300 ale Codului Muncii - n.r.). El a precizat doar că nu vor apărea modificări substanţiale privind timpul de lucru, în sensul reducerii programului săptămânal la mai puţin de 40 de ore. "Aveţi impresia că în România se munceşte prea mult?!", a comentat ministrul. Dan Mircea Popescu este de părere că modificarea "celor convenite de comun acord cu partenerii sociali" trebuie supusă dezbaterii Parlamentului. "Codul Muncii este un act normativ asumat prin răspunderea Guvernului. El nu a trecut prin Parlament ori, normal este ca şi grupurile parlamentare, ale partidului de guvernământ, dar mai ales cele ale opoziţiei să îşi spună punctul de vedere", a afirmat ministrul Muncii. Organizaţiile patronale, dar şi investitorii străini au solicitat Guvernului, în reptate rânduri, modificarea unora dintre prevederile actuale ale Codului Muncii, pentru a asigura un mediu de afaceri performant şi competitiv. Investitorii străini au contestat unele articole considerându-le restrictive şi birocratice, iar patronii autohtoni sunt de părere că multe din prevederile noului Cod al Muncii au efecte negative asupra mediului economic, îngreunând relaţiile dintre firme şi angajaţi. Principalele nemulţumiri ale patronilor vizează procedurile privind concedierea colectivă, obligativitatea prezentării de către firme a situaţiei financiare către angajaţi, precum şi limitarea timpului de lucru suplimentar la opt ore pe săptămână. Codul Muncii a intrat în vigoare în martie 2003, după ce Guvernul şi-a asumat răspunderea în Parlament pentru acest act normativ.



Comentarii
Nu există nici un comentariu.