Începând cu data de 25 martie, s-au modificat programele privind evidenţa nominală a asiguraţilor şi a obligaţiilor de plată către bugetul asigurărilor sociale de stat, în scopul introducerii modificărilor stipulate în OUG nr. 28/2009.

Astfel, angajatorii care au şi personal care beneficiază de prevederile ordonanţei vor completa pentru aceştia o declaraţie separată cu următoarele caracteristici: codul unic de înregistrare al angajatorului se menţine; prima poziţie din codul de la Registrul Comerţului se înlocuieşte cu "*"; câmpul CM are valoarea 5; câmpul NN reprezintă numarul de zile lucrătoare în care asiguraţii au beneficiat de prevederile OUG nr. 28/2009 (în luna martie 2009 numărul maxim de zile de întrerupere temporara a activităţii este 5); câmpul TVN se calculează automat în funcţie de salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată şi numărul de zile lucrătoare în care asiguraţii au beneficiat de prevederile OUG nr.28/2009; contribuţiile de asigurări sociale şi contribuţiile de asigurări pentru accidente de muncă şi boli profesionale pentru zilele în care asiguraţii au beneficiat de prevederile OUG nr.28/2009 sunt 0 (nu se datorează contribuţii). Noile programe informatice: SetupAnx_9.03 şi Veranexe vers 25.2 se pot descărca de pe site-urile: www.cjpensiibihor.rdsor.ro, www.cnpas.org sau pot fi preluate direct de la sediul instituţiei noastre, Serviciul Evidenţă Contribuabili, pe suport CD-ROM.