Asociatia Reţelelor de Franciză din România (ARFR) a realizat, în premieră în România, catalogul "Anuarul Francizelor din România", care cuprinde, la nivel de mărci, pe toţi cei care operează în regim de franciză pe piaţa românească. Catalogul a fost lansat la sfârşitul lunii trecute, în format electronic, pe site-ul ARFR - www.arfr.ro, în urma unei cercetări cantitative a pieţei, efectuată în perioada februarie - aprilie 2004. Anuarul Francizelor din România este un ghid detaliat al pieţei de franciză în România, reunind în paginile sale virtuale peste 100 de mărci. În lista francizelor nu au fost incluse unele mărci care au în plan transformarea contractelor de franciză în contracte de parteneriat, cum ar fi benzinăriile sau alte societăţi de prestări servicii. Deşi încă în număr mic (103 mărci faţă de potenţialul economic al României şi comparativ cu ţările din Europa Centrala şi de Vest) tot mai mulţi întreprinzători aleg dezvoltarea în sistem de franciză a afacerilor lor, din numărul total de mărci aflate în acest regim, peste 60 apărând doar în ultimii doi ani. Printre reţelele de franciză cunoscute pe piaţa românească se află Smartree (outsourcing resurse umane), Ziua (presă), Coco-Rico (pui congelaţi sau proaspeţi), Cris-Tim, (mezeluri şi produse alimentare).