Operatorul de transport local orădean intenţionează să-şi extindă serviciile la nivelul Zonei Metropolitane. Directorul OTL, Csuzi Istvan, a declarat că instituţia pe care o conduce ar putea participa la licitaţiile organizate pentru câteva din rutele de transport dinspre localităţile din ZMO spre Oradea. Până atunci, le-a propus operatorilor privaţi şi administraţiilor locale conectarea transportului intrajudeţean cu transportul public urban prin înfiinţarea de staţii de transbordare, în vederea unei mai bune deserviri a călătorilor navetişti şi pentru intrarea în legalitate a activităţii acestor operatori. 

Csuzi Istvan a precizat că zilnic vin la Oradea 15 - 20.000 de navetişti, cărora trebuie să li se asigure condiţii civilizate, decente de călătorie. Pentru ca navetiştii să nu mai aştepte autobuzele în staţii clandestine, OTL a propus realizarea unor staţii de transbordare amenajate corespunzător, pentru fiecare intrare în municipiu. De asemenea, operatorul de transport local din Oradea a propus amenajarea unei staţii de autobuz în capăt la Nufărul. "Consiliul Local Oradea va stabili costurile pentru amenajarea staţiilor şi pentru noua autogară, precum şi modul în care va fi recuperată investiţia. Probabil prin tarife percepute pentru staţiile de transbordare", a menţionat Csuzi Istvan. Pentru a putea fi realizate aceste investiţii, operatorii privaţi şi administraţiile locale din Zona Metropolitană ar trebui să fie de acord cu conceptul de transport public metropolitan, care le-ar oferi cetăţenilor din afara Oradiei aceleaşi drepturi cu cei din municipiu. "Nu este vorba despre un monopol al OTL, ci despre un parteneriat. Vor fi amenajate cinci staţii intermediare în Oradea alese astfel încât să le ofere navetiştilor un acces mai rapid şi uşor la mijloacele de transport ale OTL. Fiecare operator va fi inclus într-un sistem integrat de abonamente", susţine Csuzi. Acesta propune elaborarea unui regulament metropolitan de transport cu prescripţii minimale privind exploatarea: dotarea vehiculului, confortul oferit, programul de transport adecvat sau facilităţile propuse. De asemenea, ar trebui înfiinţată o autoritate de transport metropolitan, ADI (Asociaţia de Dezvoltare Intracomunitară) din care să facă parte primăriile din localităţile din ZMO, pe bază de voluntariat. ADI ar reglementa şi activitatea actualilor transportatori din afara Oradiei. Astfel, ADI va organiza procedura de atribuire către o firmă specializată a activităţii de eliberare şi verificare a legitimaţiilor de călătorie, bilete sau abonamente, prin sistem de taxare şi evidenţa electronică on-line. Directorul OTL a menţionat că are în vedere extinderea liniilor sale de transport. "Am fost deja invitaţi de mai multe primării să preluăm traseele respective", a menţionat Csuzi.