Ministrul Economiei şi Comerţului, ministrul Finanţelor Publice şi ministrul Transporturilor, Construcţiilor şi Turismului au prezentat membrilor Cabinetului o informare privind situaţia industriei de ciment din România, în special a preţurilor practicate în prezent pe piaţa internă. În document se arată că producătorii practică pe piaţa internă un preţ de 80 dolari/tonă, în condiţiile în care pe pieţele ţărilor concurente, precum Polonia, Ungaria şi Cehia, acesta nu depăşeşte 60 dolari/tonă. Nivelul prea mare al preţului nu este justificat, în opinia celor trei miniştri, de costurile de producţie şi transport, deoarece acestea sînt de aproximativ 45 dolari/tonă şi, respectiv, mai puţin de 6 dolari pe tona de ciment transportat la o distanţă de 218 kilometri. În România funcţionează 9 fabrici de ciment cu o capcitate anuală de producţie de 10 milioane tone. Toate fabricile au fost privatizate integral în perioada 1997 - 1999 şi aparţin grupurilor Lafarge (Franţa), care deţine 34% din piaţa internă, Holcim Grup Suport (Elveţia), cu 31%, şi Heidelberger Cement (Germania), cu 35%. Cotele de piaţă sînt menţionate în raport. Raportul arată că cele trei grupuri străine folosesc în aceeaşi proporţie capacităţile de producţie pentru piaţa internă, la 60-62%, iar diferenţele dintre preţurile practicate nu sînt mai mari de 1%. Consiliul Concurenţei a început o anchetă în acest sector, pentru a verifica dacă cele trei grupuri industriale au încălcat Legea Concurenţei. Investigaţia va fi finalizată pînă la sfîrşitul acestui an, urmînd ca, în cazul constatării unor practici anticoncurenţiale, să se dispună măsurile prevăzute de lege. În perioada 1996 - 2003, preţul cimentului pe piaţa românească a crescut de 2,7 ori, iar cel de export a scăzut cu 12%. Tariful de transport al cimentului pe calea ferată din România a crescut de 1,66 ori, se mai arată în raport.