Directorul Direcţiei pentru Dezvoltare Durabilă şi Finanţări Externe din cadrul Primăriei Oradea, Marcel Boloş, a spus că are în plan introducerea unui sistem de undă verde pentru fluidizarea traficului şi a unui dispecerat de monitorizare.

„Cele mai multe semafoare din Oradea nu sunt corelate între ele. Principala zonă problematică din Oradea este traseul Republicii-Magheru-Centrul Civic-Cantemir-Nufărul. Pe această rută se circulă dificil, pentru că şoferii care trec prin Oradea nu au pe unde să ocolească oraşul. În România s-au mai făcut două încercări de introducere a acestui sistem, şi anume în Bucureşti şi la Cluj-Napoca. Va trebui totuşi să învăţăm de la colegii noştri de la Debreţin unde acest sistem funcţionează foarte bine", a spus Marcel Boloş. Pentru ca şoferii să resimtă efectul pozitiv al acestui sistem trebuie să treacă aproximativ un an de simulări şi probe, iar pe de altă parte numai achiziţionarea echipamentul necesar se ridică la peste 1,5 milioane de euro.