Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), a amplasat, sâmbătă, două cântare în punctul de frontieră Borş, atât la intrarea, cât şi la ieşirea din ţară, cu ajutorul cărora autotrenurile sunt verificate în vederea protejării drumurilor de tonajele excesive.

O coadă de TIR-uri, lungă de mai mulţi kilometri, s-a format luni, la Vama Borş, pe sensul de intrare în ţară, după ce, la sfârşitul săptămânii trecute, autorităţile române au introdus un nou cântar prin care sunt verificate toate autotrenurile. Comisarul şef Dan Lazăr, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Judeţean al Poliţiei de Frontieră Bihor, a declarat că poliţiştii de frontieră, au luat măsuri, astfel că la PCTF Borş nu mai sunt cozi. Potrivit acestuia, pentru fluidizarea traficului în Vama Borş numărul poliţiştilor a fost suplimentat cu 50%, în vederea evitării aglomeraţiei pe sensurile de intrare în ţară. Reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), deţinătoarea cântarului din punctul de frontieră, atenţionează că asemenea verificări vor continua asupra autotrenurilor, pentru protejarea drumurilor de tonajele excesive. "Este o problemă pe care Ministerul Transporturilor şi Ministerul Internelor şi Reformei Administrative doresc să o rezolve, întrucât avem depăşiri mari de tonaj la transportatorii de mărfuri. Va dura câteva zile deranjul, fiindcă trebuie să controlăm şi să diminuăm acest fenomen", a declarat Cristian Duica, director general adjunct al CNADNR.

Toate autocamioanele care intră sau ies din ţară sunt verificate cu ajutorul cântarului, iar şoferii celor care depăşesc sarcinile admise sunt nevoiţi să plătească în plus pentru a-şi putea continua drumul. Deşi în primele zile când au funcţionat cântarele au fost înregistrate cozi, ieri, situaţia reintrase, în normal, controlul desfăşurându-se rapid atât pe sensul de intrare cât şi pe cel de ieşire din România.