Într-unul dintre numerele anterioare ale ziarului relatam cazul unei orădence căreia i s-a făcut rău pe culoarele Ambulatoriului de Specialitate al Spitalului Clinic Judeţean Oradea şi, în loc de o mână de ajutor din partea personalului medical, i s-a spus să plătească 250.000 lei pentru a fi consultată. Femeia s-a prezentat la unitatea sanitară pentru consult medical în vederea efectuării procedurii de fizioterapie, dar i s-a făcut rău în timp ce aştepta în faţa unui cabinet. Numărul de consultaţii gratuite oferit de Ambulatoriu este limitat din cauza plafonului mic contractat cu Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) Bihor, fiind programate zilnic opt consultaţii. Cei care au neşansa să nu ajungă printre primii opt trebuie să scoată din buzunar 250.000 de lei vechi pentru a fi consultaţi. Potrivit dr. Florin Bodog, purtătorul de cuvânt al Spitalului Clinic Judeţean, în situaţii de urgenţă, în practica medicală la unitatea sanitară, bolnavii pot fi consultaţi imediat, la indicaţia scrisă pe biletul de trimitere emisă de medicul curant "consult de urgenţă" sau, în cazuri mai grave, personalul medical trebuie să solicite Ambulanţa. Potrivit codului deontologic, însă, personalul medical este obligat să acorde primul ajutor în situaţiile de urgenţă care survin în unităţile sanitare. Purtătorul de cuvânt al unităţii spitaliceşti ne-a informat că direcţiunea a sancţionat prin mustrare scrisă asistenta care a răspuns bolnavei să plătească preţul consultaţiei, urmând ca la incidente similare repetate să i se aplice penalizări prin reţinerea din salariu, de la 5 până la 30 de procente sau să se aleagă cu desfacerea contractului de muncă. "Este vorba de o abatere disciplinară. Deşi nu avea notat pe biletul de trimitere menţiunea "consult de urgenţă", întrucât se simţea rău, pacienta ar fi trebuit să beneficieze pe loc de consult medical", a mai spus dr. Florin Bodog.