Ministerul Educaţiei şi Cercetării a aprobat un număr de şase alternative la metodele tradiţionale de predare. La iniţiativa Casei Corpului Didactic şi a Inspectoratului Şcolar Judeţean Bihor, au avut loc, în acest sfârşit de săptămână, cursuri de dezvoltare profesională pentru învăţători şi profesori. De această dată, Liecul "Ady Endre" a găzduit acţiunea organizată sub denumirea "Alternativa educaţională Freinet în perspectiva învăţământului românesc". Alternativa Freinet este o metodă de predare implementată pentru prima dată de profesorul francez Celestine Freinet. Metoda Freinet are în centrul său elevul şi presupune o apropiere mai mare între elev şi profesor. Cursurile fac parte din modulul al doilea de formare profesională în metoda Freinet şi vor fi susţinute de 12 formatori ai Asociaţiei Române pentru Şcoală Modernă. Dacă stagiul anterior a fost pentru iniţierea participanţilor, acum vor fi discutate modalităţile de implementare a tehnicilor "Freinet" la clasă şi chiar introducerea unor clase unde metoda să fie aplicată în totalitate. "Metoda "Freinet" este o pedagogie care se aplică la toate nivelurile, de la grădiniţă până la învăţământul superior. Este o pedagogie centrată pe copil, în care relaţia profesor elev este una de colaborare şi cooperare, profesorul coborând de pe piedestal", susţine Mariana Bândea, preşedinta Asociaţiei Române pentru Şcoală Modernă. Modulul al doilea a ajuns la final ieri, dar perfecţionarea cadrelor didactice va continua cu un al treilea modul, la finele căruia profesorii care au urmat toate ciclurile vor primi o adeverinţă de absolvire. La cursurile din acest final de săptămână erau aşteptaţi aproximativ 60 de cadre didactice atât din mediul urban, cât şi din mediul rural.