Aeroportul Oradea - Abia se mai vede Spaţiul Schengen de pădurea de interese
Până pe data de 1 martie 2011, lucrările de modernizare a Aeroportului Oradea ar trebui finalizate, ca o condiţie esenţială a declarării acestui obiectiv ca aeroport internaţional pe care se vor putea opera curse şi din afara Spaţiului Schengen. Momentan însă, procedura de licitaţie privind contractarea de servicii pentru "Elaborarea unui studiu de oportunitate privind posibilităţile de dezvoltare şi modernizare a Aeroportului Oradea" a fost contestată de una dintre firmele participante, iar predarea către consilierii judeţeni a soluţiei optime în ceea ce priveşte posibilităţile de dezvoltare a Aeroportului Oradea poate să fie amânată la nesfârşit.
Conducerea Consiliului Judeţean Bihor, respectiv aleşii judeţeni şi-au declinat competenţa în ceea ce priveşte adoptarea unei soluţii pentru dezvoltarea Aeroportului Oradea. Timp de doi ani, mai marii judeţului au tergiversat implementarea unui program de dezvoltare a acestui important obiectiv al Bihorului. Cu doar câteva luni înainte de acreditarea Aeroportului Oradea ca aeroport internaţional, care va putea opera curse şi din afara Spaţiului Schengen, consilierii judeţeni au realizat că trebuie să ia o decizie cu privire la soarta lui. Însă, cu toate că au fost puşi în faţa unei realităţi grave (după 1 martie 2011 dacă Aeroportul nu se ridică la standardele impuse pentru aderarea la spaţiul Schengen, Aeroportul se va închide), consilierii şi-au declinat competenţa şi au pasat responasabilitate luării unei decizii vizavi de investiţiile ce trebuie făcute aici. Astfel, au decis să angajeze o firmă care să le indice ce anume să facă în ceea ce priveşte modernizarea acestui obiectiv strategic. Patru firme (SC Airport Management Consultancies Bucureşti, Deloitt Bucureşti, SC Etape Advertiding Sibiu, Schnecker van Wyk & Pearson Pro Bucureşti) şi-au înregistrat ofertele. "Până pe data de 20 noiembrie a.c., firma câştigătoare va avea obligaţia să prezinte soluţia optimă în ceea ce priveşte posibilităţile de dezvoltare a Aeroportului Oradea. Documentaţia va fi prezentată consilierilor judeţeni care se vor reuni la sfârşitul lunii noiembrie în şedinţa CJ Bihor", ne declara, în urmă cu o lună, Viorel Băican, şef Serviciu Investiţii din cadrul Aeroportului. Din păcate, lucrurile au luat o întorsătură neplăcută. Reprezentanţii firmei Deloitt Bucureşti, care s-au aflat pe poziţia a III-a au constestat rezultatul procedurii de atribuire la Consiliul Naţional de Soluţionare al Contestaţiilor. "Firma Schnecker van Wyk & Pearson Pro Bucureşti s-a aflat pe poziţia întâi, valoarea ofertei lor ridicându-se la 17.000 lei. Însă, la începutul lunii noiembrie, reprezentanţii firmei care s-a clasat pe locul trei au contestat rezultatul procedurii", ne-a declarat comandantul Aeroportului Oradea, Gheorghe Pasc. Firma Schnecker van Wyk & Pearson Pro Bucureşti este firma cunoscutului Niels Schnecker. În aceste condiţii, timpul devine tot mai presant şi riscăm să pierdem dreptul de a mai opera curse pe Aeroportul Oradea. Prin intermediul acestei analize prestatorul va trebui să identifice şi să analizeze opţiunile de finanţare a celor două obiective majore stabilite pentru Aeroport. Mai exact, prestatorul va trebui să le spună consilierilor judeţeni care sunt soluţiile cele mai viabile pentru a finanţa extinderea pistei de aterizare/decolare, respectiv construirea unui nou terminal de pasageri.
Cele două investiţii se ridică la 70 milioane de euro, consultantul urmând indice care este calea cea mai bună pentru a face rost de aceşti bani: fie un împrumut bancar, fie o concesionare, un parteneriat public-privat, o asociere, o închiriere sau vânzare.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.