*Emblema este semnul sau denumirea care deosebeşte un comerciant de un altul, de acelaşi gen.
*Emblema trebuie scrisă în primul rând în limba română şi poate fi folosită numai însoţită de firma comerciantului.
*Documente necesare prentru rezervarea emblemei unei firme.

Potrivit prevederilor legale, orice emblemă trebuie să se deosebească de emblemele înscrise în acelaşi registru al comerţului, pentru acelaşi fel de comerţ, precum şi de emblema altor comercianţi de pe piaţa unde comerciantul îşi desfăşoară activitatea. Pentru a verifica disponibilitatea emblemei, respectiv pentru rezervarea acesteia, la Oficiul Registrului Comerţului (ORC), reprezentantul firmei trebuie să depună următoarele documente: cererea de verificare - disponibilitate şi/sau rezervare emblemă (original); macheta emblemei în 4 exemplare (original); dacă este cazul, împuternicire specială sau avocaţială pentru persoana desemnată să îndeplinească formalităţile legale (original); dovezile privind plata taxei de registru.
Potrivit art. 30 din Legea nr. 26/1990 privind registrul comerţului, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, emblemele vor fi scrise, în primul rând, în limba română. Potrivit art. 43 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dacă emblema cuprinde o denumire, firma va fi înscrisă cu litere având mărimea de cel puţin jumătate din cea a literelor cu care este scrisă emblema. Emblema trebuie să fie însoţită în mod vizibil de firma comerciantului. Emblemele radiate din registrul comerţului nu sunt disponibile pentru o perioadă de 2 ani de la data radierii, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 4 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Cererea va conţine descrierea elementelor emblemei (conţinut, forma, culoare si altele), descriere care se va include şi în actul constitutiv şi/sau modificator. În cazul în care rezervarea emblemei este solicitată ulterior înfiinţării societăţii, nu este necesar să se prezinte actul constitutiv în forma actualizată.
Verificarea disponibilităţii emblemei efectuată de Oficiul Registrului Comerţului prin personalul său, are caracter administrativ şi pregătitor. În final, asupra legalităţii emblemei, se va pronunţa judecătorul delegat, prin încheiere. Rezervarea emblemei este valabilă pentru o perioadă de cel mult 3 luni de la data înregistrării cererii.
Formularele se distribuie la sediul ORC sau se pot prelua de pe Internet de la adresa: www.registrulcomertului.ro/www.onrc.ro. Documentele se depun la Oficiul Registrului Comerţului în raza căruia firma îşi stabileşte sediul social, la ghişeu sau prin corespondenţă.