În sala festivă a Colegiului Național „Mihai Eminescu”, marți, 13 martie, a avut loc lansarea celei de-a doua ediții a proiectului „RobotEm”, finanțat de Fundația Comunitară Oradea, prin programul Fondul Științescu,  instituția de învățământ din Oradea câștigând o finanțare în valoare de 9.500 de lei.  

 

„2018 este anul roboților în școala noastră!”, a anunțat, în deschiderea evenimentului, prof. Livia Muntean, directoarea Colegiului „Mihai Eminescu”, făcând referire, în principal, la faptul că o echipă formată din 15 elevi lucrează la un robot cu care, în perioada 23-25 martie, vor participa la unul din cele mai importante concursuri de robotică din ţară. Adolescenţii orădeni se vor întrece la Bucureşti cu alte 89 de echipe, pentru calificarea la campionatul mondial din Statele Unite.

„Dar nu despre acest concurs vom vorbi astăzi. Ne aflăm aici, pentru a marca începutul celei de-a II-a ediții a proiectului RobotEm, făcut de colegii mai mari, pentru a le stârni colegilor lor mai mici pasiunea pentru științe”, a menționat prof. Livia Muntean.

În anul școlar trecut, în cadrul proiectului „RobotEm” au participat, în total, 40 de elevi ai școlii din clasele a VII-a, a VIII-a și a IX-a. După parcurgerea unor etape de inițiere în electronică, elevii au învățat să proiecteze și să dezvolte roboți și sisteme autonome, să programeze plăcile Arduino, să preia date de la diferite senzori, să asambleze și să programeze o mașinuță. Aceste activități de inițiere în robotică au continuat și în acest an școlar, în cadrul unor cercuri, prin utilizarea, în continuare, a kiturilor Arduino Starter, prin care s-a dezvoltat pasiunea pentru științe la elevii participanți.

În cadrul cercului avansat de robotică, intitulat „RobotEm V2”, ediția a II-a, elevii vor desfășura activități, în echipe, sub îndrumarea a doi profesori de informatică - Nagy István și Teutsch Tünde -, dar și a unor elevi seniori, printre care Vlad-Zeno Gherghel și Borza Tamas, care au experiență în programarea sistemelor Raspbery PI, într-o manieră metodică, autonomă și responsabilă.

„Beneficiari sunt 30 de elevi din clasele a IX-a și a X-a. Organizați în grupe de 3-4 persoane, elevii vor lucra pe proiecte mai complicate, dezvoltând sisteme autonome care vor comunica și colabora prin rețea, luând decizii comune”, ne-a declarat prof. Nagy István, mentor și unul dintre profesorii coordonatori ai proiectului.

Fondul Științescu este un program de finanțare pentru proiecte educaționale care încurajează pasiunea pentru științe și tehnologie a copiilor și tinerilor cu vârste cuprinse între 6 și 19 ani, fiind implementat în Bihor de Fundația Comunitară Oradea, alături de Federația Fundațiilor Comunitare din România cu sprijinul „Romanian-American Foundation”, a partenerilor locali și a donatorilor individuali. Coordonatoarea proiectului Fondul Științescu Oradea este Teodora Albiter.

Proiectele propuse au menirea de a-i ajuta pe tineri să descopere miracolele naturii, să „arunce” o privire în viitor, să înțeleagă ce au însemnat descoperirile științifice pentru omenire și ce pot să aducă nou tehnologiile moderne, dar și să învețe, cu pasiune, științele exacte, dezvoltându-şi abilităţile necesare generaţiei de inovatori ai secolului XXI.