În acest an, în judeţul Bihor, au fost investiţii de peste 350 milioane lei în modernizarea sau reparaţiile drumurilor naţionale, cea mai mare sumă fiind alocată pentru finalizarea lucrărilor la DN 76 Oradea-Vârfurile. Anunţul a fost făcut ieri de şeful Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Cluj, Eugen Cecan.

La invitaţia prefectului Dumitru Ţiplea, şeful DRDP Cluj, Eugen Cecan, şi şeful Secţiei Drumuri Naţionale Oradea, Traian Bulzan, au prezentat ieri un bilanţ al investiţiilor realizate în acest an pe drumurile pe care le administrează. Cecan a menţionat că activitatea DRDP Cluj în judeţul Bihor a fost foarte bună, apreciind, totodată, colaborarea avută atât cu Instituţia Prefectului, cât şi cu CJ Bihor în cadrul proiectului privind curăţenia pe drumurile naţionale.     

„După ani şi ani, cea mai mare bucurie pentru cetăţenii judeţului şi nu numai este finalizarea lucrărilor la DN 76 Oradea-Vârfurile. Au fost recepţionate primele două tronsoane, urmând să fie recepţionate şi celelalte”, a declarat Eugen Cecan. Potrivit acestuia, valoarea totală a investiţiei a fost de 282 milioane lei, în acest an fiind finalizate integral lucrările de modernizare pe 80 din cei 110 km ai drumului. „Săptămânal am fost pe aceste sectoare de drum care acum sunt finalizate”, a adăugat şeful DRDP Cluj.

 

A fost reabilitată Vama Borş I

O altă lucrare importantă a fost modernizarea punctului de trecere a frontierei Borş I, ultima intervenţie datând din 1994. În urma demersurilor făcute de Instituţia Prefectului, 42.000 mp de teren au fost transferaţi din administrarea Ministerului de Interne în cea a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România pentru a putea fi derulate lucrările de modernizare a infrastructurii. „Cred că azi arată ca o vamă modernă. S-a insistat ca acest punct de intrare în ţară să fie civilizat”, a afirmat Eugen Cecan. Potrivit lui Traian Bulzan, lucrările au presupus: hidroizolații la acoperiș, reparația/înlocuirea instalațiilor electrice și sanitare, finisaje interioare, reabilitări ale copertinelor metalice, precum și lucrări de întreținere și refacere a platformei și sistemului rutier. În total, investiţia a costat 4,9 milioane lei, derulându-se din septembrie până la începutul acestei luni. Primarul comunei Borş, Batori Geza, a declarat că administraţia locală va desfiinţa chioșcurile de pe partea dreaptă de la intrarea în țară.  „Chioșcurile acelea au apărut mai demult, în anii 90. Avem contracte cu firmele care funcţionează acolo, dar la expirarea contractelor vor pleca”, a afirmat primarul comunei Borş.

Pe de altă parte, prefectul Dumitru Țiplea a anunţat că CNAIR va încheia un contract de salubrizare cu RER Vest, pentru asigurarea curățeniei în Vama Borş.

 

Lucrări de întreţinere

În ce privește lucrările de întreținere a drumurilor naționale, au fost executate lucrări pe DN 1H Aleșd - Șinteu (18 km) în valoare de 3,17 milioane lei şi pe DN 1B Spinuș - Uileac (7 km), în valoare de 1,87 milioane lei. La podul de la Drăgăneşti, afectat de viiturile din luna mai a acestui an, lucrările sunt realizate în proporţie de 50%, finalizarea lor fiind estimată pentru vara anului viitor. Valoarea investiţiei este de 2,63 milioane lei. DN 19E Biharia - Chiribiș a fost finalizat integral. Lucrările au fost executate pe o lungime de 38 km şi au costat 24,2 milioane lei. Tot în acest an au fost realizate marcaje rutiere pe 539 km de drumuri naţionale şi au fost înlocuite 1.350 indicatoare rutiere.

„În acest an, în total, pentru drumurile naționale din Bihor au venit peste 350 milioane lei, sume care în mod normal nu ajungeau în judeţ nici în 10 ani”, a menţionat prefectul Dumitru Țiplea.

În altă ordine de idei, Eugen Cecan a declarat că protocolul încheiat cu Prefectura Bihor, Consiliul Judeţean şi alte instituţii pentru curăţarea marginilor drumurilor naţionale a dat roade, fiind apreciat şi la nivel naţional. Potrivit şefului DRDP Cluj, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, a decis extinderea acestui tip de parteneriat în toate județele.