Peste 1,5 milioane de turişti din întreaga ţară şi străinătate a atras Aquaparkul Nymphaea în cei cinci ani de funcționare. Cel mai mare complex acvatic din Vestul României a fost inaugurat pe 10 septembrie 2016, iar în această vară, în doar trei luni, de la 1 iunie, la finalul lunii august, i-au trecut pragul 176.000 de vizitatori.

Administrația Domeniului Public Oradea a organizat, ieri, o conferință de presă, prilejuită de împlinirea celor cinci ani de funcționare a complexului acvatic.

„În cei cinci ani de funcționare, Aquaparkul Nymphaea a fost vizitat de aproximativ 1,5 milioane de persoane, însemnând 300.000 de vizitatori pe an, ceea ce e un lucru bun. După primul an, veneau semnale că suntem pe drumul bun. În fiecare an a crescut numărul vizitatorilor, iar proporțional cu creșterea numărului vizitatorilor, au crescut și veniturile”, a spus Liviu Andrica, directorul general ADP Oradea.

Conform spuselor directorului, în toată această perioadă, Aquaparkul Nymphaea a înregistrat venituri totale în valoare de 85,5 milioane lei, cheltuieli de aproximativ 51,7 milioane lei și un profit de 33,8 milioane lei.

„În cei cinci ani de la inaugurare, avem aproximativ 17 milioane de euro venituri. Cheltuielile au fost de zece milioane de euro, ceea ce înseamnă că a rămas și un profit substanțial, de șapte milioane de euro”, a mai spus Andrica, adăugând că, după ce a plătit taxe, impozite şi cota către primărie, din cele șapte milioane de euro, ADP a rămas cu 3,5 milioane de euro, fonduri pe care societatea comercială le are la dispoziţie pentru alte investiţii în Oradea, precum parcări cu sute de locuri.

Principalul atu: calitatea serviciilor

Șeful ADP Oradea a menționat că în fiecare an s-au făcut achiziții noi în sectorul de alimentație publică (mese, scaune, monitoare pentru afișarea  prețurilor etc.), dar și în zona de recreere (colaci gonflabili, șezlonguri, umbrele), s-au modernizat spațiile interioare, s-au plantat arbori etc. De asemenea, s-au făcut eforturi pentru reducerea timpului de așteptare pentru accesul în Aquapark. Acest lucru a fost posibil prin implementarea sistemului de achiziționare online a biletelor, majoritatea vizitatorilor înțelegând, în cele din urmă, că achiziționarea anticipată a biletului asigură beneficiarului atât locul în complex, cât și accesul mai facil.

Tot pentru reducerea timpului de așteptare, a fost indrodusă varianta biletului online pentru adulți cu credit preîncărcat (100 lei), astfel încât cei care achizionează acest tip de bilet nu mai sunt nevoiți să stea la coadă pentru încărcarea brățării cu bani cash.

„Principalul nostru atu este calitatea serviciilor și a condițiilor. Oamenii se simt bine aici, nu sunt înghesuiți, nu se calcă în picioare. Șezlonguri sunt mai multe decât vizitatori. Și dulapuri sunt mai multe. Toboganele sunt la liber, spațiul este mult excedentar față de câți oameni ar putea intra”, a subliniat Liviu Andrica. Acesta a vorbit la conferința de presă și despre intenția ADP de a construi un hotel, fie în interiorul complexului acvatic, fie undeva în apropiere, dar și a unui bazin de înot, unde cei care vin la Aquapark să poată înota în timpul iernii.

Investiție de peste 20 milioane de euro

Construit într-un an și jumătate pe locul fostului Ștrand Municipal, cu o investiție de 88,3 milioane lei (aproape 22 milioane de euro), bani proveniți din fonduri europene și de la bugetul local al municipiului Oradea, complexul acoperă toate necesităţile pentru o zonă de recreere de calitate, întinzându-se pe o suprafață de 6,8 ha.

În partea de interior, vizitatorii au la dispoziție şase bazine, dintre care unul pentru prichindei - Corabia piraților, şi patru tobogane de diverse dimensiuni - „Anaconda”, „Vipera”, „Familia” și „Tornada”. Pe lângă aceste facilități, o atractivitate sporită în interior prezintă zona cu cele șase tipuri de saună, un bazin cu apă rece și zona de relaxare. De asemenea, vizitatorii se pot relaxa la baia turcească, unde au la dispoziție cinci bazine cu temperaturi de la 28 la 40 de grade, plus o cabină cu aburi și o zonă de relaxare. Răsfățul poate continua în zona de tip wellness, cu o baie reconfortantă în saloanele jacuzzi vip. Salonul solar, mesele de biliard și locul de joacă pentru copii de la etaj întregesc paleta largă de opțiuni pentru petrecerea timpului liber într-un mod cât mai plăcut. În subsolul clădirii principale, se află dulapurile, garderoba, grupurile sanitare și o cameră „Mama şi copilul”.

În exterior sunt şapte bazine: bazinul care face legătura cu interiorul, numit Meridianul 0, bazinul pentru adulţi „Laguna”, bazinul pentru copii „Prichindel”, bazinul cu valuri, bazinul cu tobogane, cel olimpic de înot şi cel de sărituri. Cea mai mare atracție a Aquaparkului sunt cele şase tobogane exterioare, numite „Fulger”, „Avalanşă”, „Kamikaze”, „Curcubeu”, „Cobra” şi „Magic”.

Un bilet pentru întreaga zi pentru adulți este 60 lei, biletul pentru elevi peste 14 ani până la 18 ani și pensionari - 50 lei și biletul pentru copii peste 3 ani până la 14 ani - 30 lei. Copiii până la 3 ani au acces gratuit. În prețul biletului este inclus accesul gratuit la dulap, șezlonguri și tobogane.

Accesul în Aquapark este limitat la 2.000 de vizitatori pe timpul verii și 1.000 de vizitatori, în sezonul rece, capacitate menită să asigure confortul și distanțarea socială pentru clienți.