În Sala Mare a Prefecturii Bihor, a avut loc luni, 1 iulie, o conferință de presă prilejuită de lansarea oficială a proiectului „Crearea și dezvoltarea unei rețele transfrontaliere policentrice de formare și suport în vederea creșterii calității serviciilor turistice și meșteșugărești din județele Bihor și Hajdu-Bihar”.

La conferință au participat reprezentanți ai Agenției de Management al Destinației (AMD) Bihor, liderul de proiect, împreună cu partenerii săi: Parohia ortodoxă din Körösszegapáti (Körösszegapáti Román Ortodox Parókia), Episcopia Romano-Catolică de Oradea, Parohia Reformată Episcopia-Bihor, Parohia ortodoxă Ioșia-Nord și Mănăstirea Izbuc. Detalii despre proiect au oferit Pásztor Sándor, președintele Consiliului Județean Bihor, și Dumitru Sim, manager de proiect.

Proiectul, intitulat „Creating and Developing a Crossborder Polycentric Network for Training and Support to Increase The Quality of Tourist and  Handcraft Cross-Border Hajdu-Bihar” („Crearea și dezvoltarea unei rețele transfrontaliere policentrice de formare și suport în vederea creșterii calității serviciilor turistice și meșteșugărești din județele Bihor și Hajdu-Bihar”), are o durată de 30 de luni (martie 2019-august 2021). Valoarea totală a proiectului este 2.718.106 euro.

„Scopul proiectului este de a utiliza factorul endogen din euroregiunea Bihor-Hajdú-Bihar, în acest caz prezent ca resurse naturale, culturale și umane, în așa fel încât să asigurăm creșterea eficientă a ocupării forței de muncă din domeniul turismului, ospitalității și meșteșugurilor tradiționale, prin formarea acesteia și specializarea sa”, a anunțat Dumitru Sim, managerul de proiect, luni, în deschiderea conferinței de presă.

Dezvoltarea turismului este principalul obiectiv al liderului de proiect, Agenția de Mangament al Destinației Bihor.

„În ultimii cinci ani, numărul turiștilor care vizitează județul și destinațiile din Bihor a crescut. Deseori, aflăm de la cei cu care lucrăm că, spre exemplu, nu pot asigura un ghid autorizat. Ei bine, un curs de formare ghid turistic național durează nouă luni și costă aproximativ 3.000 lei. Prin cursurile pe care le vom asigura, vom putea forma 30 de ghizi turistici naționali (tour-operatori) și 170 de ghizi turistici interni (local). Se vor cere studii medii, iar cursul va fi gratuit. Agenția de Management al Destinației Bihor are menirea de a acorda suport real celor cu care lucrăm”, a spus și Bántó Norbert, directorul AMD Bihor.

În cadrul proiectului, AMD Bihor, împreună cu partenerii săi, vor organiza și cursuri de formare/specializare pentru 1.020 de persoane în diferite meserii şi specializări.