Investiţie de 16,6 milioane lei - Începe construcţia a 12 platforme de deșeuri
În județul Bihor începe construcția a 12 noi platforme de colectare a deșeurilor, după ce s-a semnat contractul de execuție cu firma care a câștigat licitația, Dumexim. Anunțul a fost făcut de președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, într-o conferință de presă susținută luni, 26 iunie.
Valoarea totală a celor 12 platforme este de 16,6 milioane lei, fără TVA. Centrele de colectare a deșeurilor prin aport voluntar vor fi construite în următoarele localități: Sântandrei, Sânmartin și Oșorhei (Lotul 1; valoare 4.025.106,95 lei, fără TVA); Tinca, Sânnicolau Român și Ceica (Lotul 2; valoare 4.355.947,55 lei, fără TVA); Bratca, Tileagd și Vadu Crișului (Lotul 3; valoare 4.277.241,49 lei, fără TVA); Valea lui Mihai, Săcueni și Popești (Lotul 4; Valoare 3.980.854,65 lei, fără TVA).
Cele 12 platforme fac parte din rețeaua de 32 de centre de colectare a deșeurilor prin aport voluntar (CAV) care vor funcționa în județul Bihor, un proiect realizat de Consiliul Județean Bihor și Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (A.D.I.) Ecolect Group, în parteneriat cu primăriile.
Patru platforme sunt finalizate - în Aleșd, Beiuș, Marghita și Salonta, acestea urmând să devină funcționale în luna iulie. Alte 16 centre (Aușeu, Avram Iancu, Balc, Borș, Buntești, Chișlaz, Cociuba Mare, Copăcel, Drăgănești, Lazuri de Beiuș, Lăzăreni, Nojorid, Paleu, Spinuș, Ștei și Vașcău) sunt în etapa de evaluare a ofertelor depuse în cadrul licitației.
„Aceste centre vor fi deschise câteva zile pe săptămână, autoritățile publice locale trebuie să suporte depozitarea gratuită în primii ani, cel puțin, a deșeurilor mari aduse de cetățeni. Asta înseamnă că vom avea mai puține deșeuri aruncate pe câmp, pe marginea drumurilor sau la ieșirile din localități”, a precizat Ilie Bolojan.
Cu scopul de a susține financiar autoritățile locale în gestionarea CAV-urilor, în ședința ordinară a CJ Bihor de luni, 26 iunie, a fost adoptat un proiect de hotărâre cu un „Program pentru susținerea autorităților publice locale în scopul creșterii calității și eficientizării serviciului public de salubrizare în județul Bihor, pentru perioada 2023 – 2024”.
„Având în vedere că vor fi cheltuieli cu funcționarea platformelor de deșeuri, prin acest program ne propunem să susținem financiar autoritățile locale, în funcție de anumiți indicatori. Ne gândim la o pondere de aproximativ 80%. Pe măsură ce acești indicatori sunt respectați, suma acordată de CJ Bihor este tot mai mare, în așa fel încât practic centrul de colectare va funcționa fără ca localitatea să plătească. Acesta este scopul programului”, a adăugat președintele Consiliului Județean Bihor.
Printre criteriile de acordare a fondurilor se numără nivelul gradului de colectare selectivă, numărul contractelor de salubrizare încheiate raportat la numărul de gospodării existente etc.
În fiecare centru vor fi amplasate containere de mari dimensiuni pentru colectarea separată a următoarelor tipuri de deşeuri: materiale textile, bunuri reutilizabile, metalice, obiecte de uz casnic, sticlă, electrice/electrocasnice/electronice, materiale plastice, hârtie/carton, lemn/mobilier, vegetale, resturi din construcţii şi deşeuri care au un conţinut periculos. Cetățenii vor putea depozita gratuit deșeurile în centrele de colectare.
Aceste centre sunt finanțate cu fonduri europene și fac parte din „Sistemul de Management Integrat al Deșeurilor” (S.M.I.D.) din județul Bihor și vor deservi atât unitatea administrativ–teritorială unde sunt amplasate, cât și pe cele din vecinătate.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.