Zona Metropolitană Oradea a anunţat că a fost stabilit traseul viitoarei centuri ocolitoare Oradea-Oşorhei, în prezent lucrându-se la studiul de fezabilitate. Drumul va avea o lungime de 5,8 km, de la Centura Oradiei – giraţia spre Cheriu şi Felcheriu până la intrarea în Oşorhei dinspre Cluj-Napoca.

„Am purtat astăzi (joi, 9 iulie – n.r.) discuții cu reprezentanții comunei Oșorhei și proiectanții de specialitate contractați și am stabilit traseul centurii ocolitoare Oradea-Oșorhei. Această investiție va avea o lungime de aproximativ 5,8 km. Până la jumătatea lunii septembrie dorim să aprobăm studiul de fezabilitate, vom identifica sursa de finanțare, iar anul viitor vom începe lucrările. Bugetul investiției propuse este de aproximativ 8 milioane de euro, iar termenul de proiectare și execuție este de 18 luni”, a declarat primarul Oradiei, Ilie Bolojan.

„Investiția propusă are un impact deosebit pentru dezvoltarea comunei Oșorhei, pentru fluidizarea traficului din comună și realizarea accesului rutier la viitorul Parc Industrial al comunei noastre”, declară Gligor Ioan, viceprimar al comunei Oșorhei.

Potrivit municipalităţii orădene, legătura rutieră prin DN1 dintre Oradea și comuna Oșorhei reprezintă cea mai aglomerată rețea de conectivitate rutieră, generând blocaje de trafic la intrarea și ieșirea din Oradea. „Având în vedere faptul că finalizarea drumului de legătură dintre Cartierul Podgoria și satul Fughiu va prelua doar o parte din traficul ușor de pe relația Oșorhei-Oradea, cu legătură la DN 19 prin drumul expres, apare necesitatea realizării unei variante de traversare a localității Oșorhei și pentru traficul greu. Invităm pe cei care sunt interesați și care au observații/propuneri legate de această investiție, să le transmită în scris pe adresa de e-mail: consultarezmo@oradea.ro până la data de 17 iulie inclusiv”, se menţionează într-un comunicat de presă al Zonei Metropolitane Oradea.

Pe traseul centurii Oradea-Oșorhei vor fi patru sensuri giratorii: la intersecția centurii Oradiei cu drumul comunal DC54, care face legătura cu localitățile Cheriu și Felcheriu; la intersecția centurii cu drumul județean DJ767E; în zona viitoarei zone industriale; la racordarea la DN1 (E60). Centura supratraversează râurile Bonar, Tăşad și Magistrala CF300 Cluj - Episcopia Bihor. De asemenea, se va amenaja o trecere la nivel cu calea ferată industrială. „Platforma centurii se defineşte astfel: partea carosabilă - 2x3,50m, benzi de încadrare - 2x0,75m, acostamente consolidate - 2x1m. Scurgerea apelor va fi asigurată prin rigole de acostament având lățimea de 50cm, care vor colecta apele pluviale de pe partea carosabilă și le vor transmite către șanțurile de la picior taluz prin casiuri prefabricate. Siguranța circulației va fi asigurată prin montarea parapeților de siguranță conform normativelor de proiectare în vigoare și de-asemenea principalele intersecții se vor executa având iluminat pentru sporirea vizibilității pe timp de noapte”, mai precizează ZMO.