Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat marți că 17 octombrie 2022 este data limită până la care pot fi depuse oferte pentru contractul necesar construcției secțiunii de autostradă Chiribiș-Biharia din Autostrada Transilvania.

 

Potrivit ministrului Sorin Grindeanu, CNAIR a transmis, marți, spre publicare, în SICAP, anunțul de participare pentru proiectarea și execuția celor 28,55 de km ai secțiunii Chiribiș-Biharia, parte a Autostrăzii Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea.

„Anunțul de participare va fi vizibil ulterior publicării acestuia în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Proiectul cu o valoare estimată de 877,779 milioane de lei (fără TVA) este finanțat prin POT 2021 -2027 și trebuie finalizat în 24 de luni, dintre care 6 luni vor fi alocate proiectării și 18 luni execuției lucrărilor”, afirmă ministrul Transporturilor.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a reziliat pe data de 12 mai contractul pentru secțiunea Chiribiș-Biharia a autostrăzii Transilvania. Contractul de execuţie a fost semnat în anul 2020 cu grupul Selina-Trameco, segmentul trebuind să fie recepţionat în acest an. Nu s-a executat însă niciun un centimetru de autostradă.

„A fost nevoie de această măsură ca urmare a blocajului generat de constructor care nu a reușit nici până acum să predea un Proiect Tehnic conform. Contractul a fost semnat în anul 2020, iar construcția ar fi trebuit să fie finalizată până la sfârșitul acestui an (2022). CNAIR va relansa acest contract în cel mai scurt timp”, anunţa atunci ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

17 luni au fost pierdute pe acest lot de autostradă. „În 22 iunie 2021 ceream tranșarea de urgență a situației contractuale și vă arătam pretențiile absurde ale antreprenorului, dar ne-am lămurit că nu este altă soluție decât rezilierea pe care am solicitat-o în 15 octombrie 2021 și în 10 februarie 2022. Ultima scuză penibilă a departamentului juridic CNAIR? «Așteptăm 11 mai ca să expire scrisoarea de garanție de bună execuție făcută de Trameco la City Insurance». De parcă ar mai avea nevoie de motive suplimentare să rezilieze, când constructorul a depășit grav nu doar termenele și condițiile contractuale, ci forțează limitele legii achizițiilor publice și pe cele ale bunului simț”, arăta Asociaţia Pro Infrastructura, care monitorizează toate lucrările derulate de stat în infrastructura rutieră şi feroviară.