În şedinţa Colegiului Prefectural de ieri, prefectul de Bihor, Ioan Mihaiu, a făcut unele precizări legate de semnarea etapei a doua a contractului de finanţare pe fonduri europene a DN76 - tronsonul Oradea - Deva. Astfel, după ce au apărut unele informaţii conform cărora lucrările la acest tronson ar urma să fie finalizate abia în 2020, Ioan Mihaiu a dat asigurări bihorenilor că ele vor fi gata până cel mai târziu în primăvara anului 2019.

 

În 23 august a fost semnat contractul de finanțare pentru proiectul „Reabilitare DN 76 Deva - Oradea - Faza II”. Banii vor fi alocaţi prin intermediul Programului Operaţional Infrastructură Mare (POIM), valoarea totală a acestui contract fiind de 590.900.419,58 lei (fără TVA). 75% din bani provin din FEDR (din valoarea totală eligibilă aprobată - 343.189.137,70 lei), iar restul de 25% de la Guvernul Romaniei. În cadrul şedinţei Colegiului Prefectural de ieri, reprezentantul Guvernului în teritoriu, Ioan Mihaiu, a făcut unele precizări legate de stadiul desfăşurării lucrărilor, precum şi de termenele până la care acestea ar trebui să fie finalizate. Astfel, prefectul a reamintit că drumul a fost împărţit în mai multe tronsoane, în Bihor fiind două tronsoane „mari şi late”: Oradea - Bitii şi Bitii - Vârfuri, la rândul său împărţit în alte două sectoare. „Pe tronsonul Bitii - Vârfuri se lucrează într-un ritm intens, există finanţare, nu există nicio cerere de plată neachitată. Dimpotrivă cele două firme care execută lucrări aici, şi anume Azvi, pe tronsonul Bitii - Ştei, respectiv asocierea Selina şi Construct Mod, pe sectorul Ştei - Vârfuri, au întârzieri la cereri de plată”, a precizat Ioan Mihaiu, care a făcut câteva promisiuni menite să-i liniştească pe bihoreni, cu privire la termenele de finalizare a lucrărilor. „Nu sunt genul care îmi iau angajamente, eu încerc să vă spun situaţia reală, extrem de realist şi calculat. Până la sfârşitul anului, există şanse ca Bitii-Ştei să fie finalizat. Dacă nu va fi finalizat 100%, inclusiv cu covorul asfaltic final, cu stratul de uzură şi toate lucrările laterale, va fi cu siguranţă peste 90%. Numai vremea ne poate împiedica, un timp nefavorabil începând cu septembrie, octombrie. Altfel, se finalizează acea porţiune”, a declarat prefectul. Cât priveşte porţiunea de drum Ştei - Vârfurile, prefectul a precizat că până la finalul anului va fi finalizat în proporţie de cel puţin 70%, cu covor asfaltic şi strat de uzură, urmând ca cel târziu în primăvara anului viitor să fie finalizat total şi acest tronson. Tronsonul Oradea - Bitii va intra, deocamdată, în faza licitaţiilor, potrivit prefectului, până la finalul lunii octombrie, urmând a fi scoase la licitaţie cele trei sectoare în care a fost împărţit acest drum, termenul de execuţie fiind de 12 luni. „Chiar dacă vor exista contestaţii şi alte eventuale probleme, în mod normal, cel târziu în primăvara anului viitor vor începe lucrările. Asta înseamnă ca ele vor fi finalizate cel mai târziu în primăvara anului 2019, deci nu putem vorbi de finalul anului 2020”, a precizat prefectul, care a mărturisit că este cu atât mai optimist cu cât, pentru prima dată, la conducerea Regionalei de Drumuri Cluj a fost numit un orădean, ing. Radu Ilie Băruţa. „Sunt convins că ne va oferi tot sprijinul, mai ales că această porţiune Oradea - Vârfuri este prioritatea numărul 1. Domnul Băruţa a fost numit doar de două săptămâni şi deja a fost în teren pe DN 76”, a adăugat Mihaiu.

În ceea ce priveşte Autostrada, tot începând din 23 august, au fost publicate pe SEAP documentele privind organizarea unei noi licitaţii după rezilierea contractului cu consorțiul compus din Corsan-Corviam Construccion SA, Consinit SRL, Road Consulting & Design Solution SRL și Via Design SRL. Şi în acest caz, CNAIR a împărţit tronsonul bihorean al autostrăzii (Suplacu de Barcău - Borş) în trei sectoare, valoarea totală a lucrărilor fiind estimată la 215 milioane euro, fără TVA. Ofertele pot fi depuse până pe 15 decembrie, după care CNAIR va afişa rezultatul licitaţiei. Constructorii vor avea un termen de 6 luni pentru proiectare şi 18 luni pentru lucrările propriu-zise.