În ciuda creșterii prețului la bilete și abonamente și a lucărilor de anvergură la linia de tramvai, directorul OTL susține că numărul călătorilor nu a scăzut. Pentru 2019, societatea își propune implementarea plății biletului direct cu cardul în mijloacele de transport în comun și modernizăm sistemul de e-ticketing astfel încât orădenii să își poată face aboment direct pe internet.  

 

Oradea Transport Local (OTL) SA a avut un an mult mai încărcat decât precedentul.

„În 2018 am reușit să ne păstrăm călătorii, atât pe autobuze cât și pe tramvaie. Cu toate aceste date bune legate de numărul de pasageri, în cursul anului au apărut anumite probleme cauzate de majorări. Am avut la energie electrică o creștere de 25,5%, la motorină de 16%, la energie termică 20%, la gaz 43%. Așa se face că am fost obligați oarecum să creștem prețul biletului și abonamentului după aproximativ patru ani în care prețul a fost același”, a spus vineri, 28 decembrie 2018, directorul OTL Viorel Pop, într-o conferință de presă. Alături de el a fost prezent și directorul economic al societății.

„Anul acesta am reușit să semnăm contractul de parteneriat cu BCR și să implementăm plata biletului cu cardul bancar în mijloacele de transport în comun. În ultimele 5 luni s-a lucrat la montarea sistemului, au fost montate 345 de terminale POS (165 pe 90 de autobuze și 180 pe 70 de tramvaie). În ianuarie 2019 vom lansa oficial sistemul. La ora actuală funcționează, este în teste, orice nemulțumire poate fi trimisă pe adresele noastre. Pentru 2019 ne propunem să modernizăm sistemul de e-ticketing și să introducem noi funcții. Cea mai importantă va fi achiziționarea abonamentului prin internet de pe un dispozitiv de tip calculator sau telefon mobil. Credem că accesul mai ușor la abonament va duce la creșterea numărului de călători”, a declarat Romeo Nica.

 

Depoul va fi mutat la periferie

În ceea ce privește noua linie de tramvaie, anul viitor se vor continua lucrările pe ruta Emanuel, Calea Aradului, Intersecția Aviatorilor, Auchan, data de finalizare a lucrării urmând să fie 2020. Tot în 2019 vor începe și lucrările de subtraversare de lângă Podul Dacia, la Blocul Cicero și ANAF.  Vor fi afectate și liniile de tramvai dar acolo unde se va putea se va circula pe o singură linie. La fel se va întâmpla și în cazul lucrărilor de la Piața Gojdu.

„Ca perspective, avem mai multe planuri. Unul ar fi o linie de tramvai pe care s-o ducem în Episcopia, 12 km de cale dublă, să încercăm să facem un nou depou pentru că cel care este acum e în centrul orașului și ar trebui mutat spre periferie și modernizat cu toate automatizările necesare. Cu parcare supraterană deasupra lui, cu celule fotovoltaice. La terminarea noii linii de tramvai Calea Aradului – Nufărul vom avea 38 km de cale dublă dar vom mai face proiecte să ajungem, undeva în 2024-2030, la 60 de km de cale dublă. Pentru că, din datele noastre, 65% din cei transportați, călătoresc cu tramvaiele”, a mai spus Viorel Pop.