Racordarea la reţeaua de electricitate în cazul unei investiţii - Paşii de urmat
Extinderea reţelei de distribuţie a energiei electrice în cazul unei investiţii presupune parcurgerea mai multor paşi şi obţinerea unor avize.
Municipalitatea se implică, din punct de vedere administrativ și logistic, în sprijinirea inițiativelor de extindere a rețelelor de distribuție a energiei electrice corelate cu planurile locale de dezvoltare, fără a le susține financiar, întreaga cheltuială fiind în responsabilitatea solicitanților și a operatorului, în funcție de rezultatul studiului de fezabilitate.
În vederea demarării unei potențiale investiții, ca prim pas, este necesară numirea de către solicitanți (în cazul în care sunt mai multe persoane interesate) a unui mandatar care va relaționa, în numele și pe seama celor care l-au împuternicit, cu reprezentanții municipalității (depunere, ridicare, completare, solicitare documente, altele asemenea).
După depunerea dosarului conținând documentele prevăzute de HCL nr. 881/2019, reprezentanții municipalității vor solicita operatorului efectuarea unui studiu de fezabilitate care să reflecte atât componentele tehnice ale investiției, cât și componenta valorică ce urmează a fi achitată de către solicitanți.
După obținerea, repectiv comunicarea studiului de fezabilitate către solicitanți se vor contura două variante de lucru: renunțarea la investiție – în cazul în care, după obținerea studiului de fezabilitate, solicitanții își retrag intenția de a realiza investiția, sumele puse la dispoziția municipalității conform art. 1, lit. 1, pct 4 din HCL nr. 881/2019 vor fi utilizate pentru achitarea studiului de fezabilitate întocmit de operator sau continuarea investiției. În cazul în care solicitanții decid continuarea investiției asumându-și efortul financiar, între municipalitate și mandatar va fi semnat un contract de finanțare care va conține clauze legate de mecanismul de decontare a sumelor necesare. La rândul său municipalitatea va încheia un contract cu operatorul în vederea realizării investiției.
Lucrările vor fi demarate numai după asigurarea, de către solicitanți, a sumelor necesare realizării acesteia. Documentele vor fi depuse la sediul Primăriei Municipiului Oradea, Sala Ghișeelor, în atenția Serviciului Evidență Active, Delegări de Gestiune din cadrul Direcției Economice.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.