Terminalul Intermodal din Oradea, situat în zona gării CFR Episcopia Bihor, a devenit operațional cu șapte luni mai devreme decât se prognozase inițial. În prima  fază, terminalul va opera patru plecări săptămânale, cu planuri de extindere a frecvenței și deschiderea serviciilor și pentru alți operatori.

 

„Acest proiect de referință, realizat cu finanțare prin Programul Operațional Infrastructură Mare, marchează un moment crucial în conectarea României cu vestul Europei, facilitând transportul eficient și sustenabil al bunurilor și serviciilor. Terminalul Intermodal din Oradea va juca un rol esențial în optimizarea lanțurilor de aprovizionare, contribuind la reducerea impactului asupra mediului prin promovarea transportului feroviar, mult mai puțin poluant și mai economic decât cel rutier”, menţionează Primăria Oradea.

Noul terminal este dotat cu bariere și camere video pentru acces automatizat prin citirea numărului de înmatriculare, asigurând un nivel ridicat de securitate și eficiență.

În faza inițială, terminalul va opera patru plecări săptămânale, cu planuri de extindere a frecvenței și deschiderea serviciilor și pentru alți operatori. Pentru a susține și mai mult sustenabilitatea, compania va instala un post trafo de 1 MW pentru încărcarea camioanelor electrice, „înverzind” astfel și partea rutieră a transportului intermodal.

Localizat strategic aproape de Autostrada Transilvania și drumul expres Oradea-Arad, noul terminal va transforma Oradea într-un hub logistic vital pentru transportul de mărfuri din regiunea Nord-Vest. Terminalul va fi conectat printr-un drum de legătură la E60/DN1, facilitând accesul rapid și eficient la rețeaua rutieră națională și internațională. În plus, electrificarea căii ferate Cluj-Napoca - Oradea - Episcopia Bihor va spori și mai mult eficiența acestui centru logistic.

Proiectul „Dezvoltarea unui centru de transport intermodal cu facilitate de acces la transport rutier și feroviar în zona gării CFR Episcopia Bihor” a presupus construirea a două linii de cale ferată de aproximativ 700 de metri fiecare, utilizate pentru încărcarea și descărcarea mărfurilor. De asemenea, a fost construită o platformă de beton între cele două linii de cale ferată, o clădire administrativă de tip container, o parcare pentru camioane, împrejmuirea terminalului intermodal, iluminatul întregului spațiu și racordul la rețelele de utilități.