Spitalul Clinic Județean de Urgență Bihor continuă procesul de modernizare. Unitatea urmează să intre într-un proces de transformare digitală, care va presupune implementarea unui sistem informatic de nivel înalt care să poată face față infrastructurii aflate în continuă dezvoltare.

 

 

Această digitalizare va cuprinde sisteme informatice, software medical și non-medical, rețea wireless, sistem de CCTV etc. și va fi structurată pe 3 componente: îmbunătățirea rețelelor de comunicații (infrastructură IT) și implementarea și îmbunătățirea software-ului clinic și non-clinic și a interoperabilității.

Îmbunătățirea rețelelor de comunicații (infrastructură IT) presupune înlocuirea echipamentelor învechite sau suplimentarea celor existente, ori dotarea cu aparatură nouă. Se vizează creșterea calității serviciilor medicale oferite populației, îmbunătățirea calității și a rezultatelor activităților medicale și administrative, eficientizarea proceselor operaționale și asigurarea conexiunilor dintre cele șapte clădiri aparținând spitalului și furnizorii de mentenanță pentru echipamentele medicale de radiologie, laborator etc.

Prin componenta doi, implementarea și îmbunătățirea software-ului clinic și a interoperabilității, se dorește ca sistemul informatic de îngrijire a pacientului să fie cât mai complex, integrând vizualizarea datelor pacienților, etapele acordării asistenței medicale și îngrijirea clinică continuă cu suport pentru deciziile clinice din cadrul unității spitalicești. Această viziune integrată a îngrijirii continue a pacientului completează stratul de bază al asistenței medicale, valorificând informațiile din tot spitalul pentru a oferi clinicienilor date specifice pacientului. Sistemul stimulează accesul la informații cât mai detaliate la punctul de îngrijire, fiind configurabil pentru orice flux de lucru clinic.

Elementul de noutate al sistemului informatic este faptul că acesta colectează datele de la aparatele la care este conectat pacientului în salon (de ex. ventilatoare, incubatoare, injectomate, pompe de perfuzie, monitoare de funcții vitale, stații centrale de monitorizare, inclusiv din patul cu capabilități wireless etc). Sistemul este, de asemenea, capabil să indice dacă pacientul are o alergie la unele medicamente, dar și dacă ingredientul activ al medicamentului care urmează să fie prescris poate provoca o reacție alergică.

Componenta trei, implementarea și îmbunătățirea software-ului non-clinic și a interoperabilității pornește de la constatarea că instituția are un număr mare de utilizatori și că activitatea se desfășoară în mai multe locații diferite, ceea ce presupune o soluție informatică securizată, care să asigure acces de la distanță la resursele informatice (stații de lucru și software). Toți utilizatorii autorizați trebuie să aibă acces la sistem și la datele necesare pentru asistență, depanare și service, în ideea asigurării continuității și eficienței activității. Pe lângă utilizatorii interni, specificitatea activității implică utilizarea în comun de resurse ale platformei IT a spitalului cu furnizorii externi de diverse servicii informatice și aparatură, în condiții care să asigure interoperabilitatea platformelor acestora cu sistemul informatic intern.

Prin utilizarea și implementarea software-ului de asistență la distanță, sunt create condițiile tehnice de acces a furnizorilor la sistemele informatice ale dispozitivelor integrate în arhitectura IT a spitalului, pentru configurare, depanare și service etc., în vederea asigurării continuității funcționării acestora în parametrii necesari într-un mediu securizat.