Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 1 Oradea și Asociația CES au celebrat împreună Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități.

 

Cele două instituții/organizații, având același grup țintă, și-au onorat copiii speciali, prin lansarea a două proiecte europene destinate lor, două parteneriate de cooperare în educație școlară Erasmus+ KA220, care se vor derula în perioada noiembrie 2021- octombrie 2023, ambele coordonate de la nivel european de prof. psihopedagog Teodora Pantazi.                                        

Proiectul „Digital Public Educational Resources for Special Educational Needs students/Resurse Educaționale Deschise pentru elevii cu cerințe educative speciale”, pe scurt „Digital PER_SEN”, va fi implementat de CSEI nr. 1 Oradea și are ca scop reducerea efectelor negative înregistrate asupra elevilor cu CES, familiilor și profesorilor acestora, ca urmare a perioadei școlii on-line. Rezultatele acestui proiect vor fi: o bibliotecă digitală publică, pe pagina web a proiectului, conținând 72 de materiale digitale adaptate pentru elevii cu CES și Ghidul practic „Cum să creezi o resursă digitală?”, dar și patru workshop-uri internaționale la care vor participa specialiști din cele opt organizații/instituții partenere și workshop-uri locale, unde cadrele didactice vor fi formate să realizeze și să utilizeze aceste resurse.

Prin proiectul „Teach me to help!/Învață-mă să ajut”, cu acronimul „T2H”, implementat de Asociația CES, se urmărește sprijinirea triunghiului educațional: elevi cu cerințe educative speciale (CES)/tulburări specifice de învățare (TSI) - profesioniști - părinți, pentru a facilita dezvoltarea și incluziunea acestor elevi, prin împărtășirea și multiplicarea unor exemple de bune practici între specialiști din cele opt țări partenere. Pe parcursul proiectului se va elabora un set de ghiduri metodologice, din care trei privind modalități de reabilitare și incluziune a elevilor cu CES și TSI pentru specialiști și unul pentru părinți și se vor multiplica, la nivelul fiecărei organizații partenere, cursuri de formare pentru specialiști pentru cele trei metode de lucru, inclusiv o platformă E-learning, respectiv workshop-uri și grupuri de suport pentru părinți.

Evenimentul a avut loc în format on-line și s-a bucurat de prezența unui număr de aproximativ 65 de participanți: directori de școli, coordonatori de proiecte, cadre didactice, dar și reprezentanți ai unor instituții publice și organizații: Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Universitatea din Oradea, Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Bihor, Asociația Națională a Psihologilor Școlari, Asociația pentru formare profesională „Top Formalis”, potențiali parteneri locali ai celor două proiecte prezentate.

Pentru a inspira și alți colegi, lansarea proiectului a fost urmată de o sesiune de diseminare de proiecte, unde și alți membri ai comunității profesionale au avut oportunitatea de a prezenta rezultatele propriilor proiecte europene, în total 13 proiecte implementate de: CSEI Cristal Oradea, Colegiul Tehnic „Traian Vuia” Oradea, Liceul „Don Orione” Oradea, Școala Gimnazială „Aurel Pop” Oșorhei, Școala Gimnazială nr.11 Oradea; Școala Gimnazială „Oltea Doamna” Oradea; CSEI nr. 1 Oradea și CRDEII Cluj-Napoca.