Colegiul Național „Avram Iancu” Ștei - Profesori, în mobilitate de proiect
În cadrul proiectului Erasmus+ „Edu - competențe digitale pentru o școală peformantă” profesoarele de biologie de la Colegiul Național „Avram Iancu” Ștei, Daniela Smaranda Popa și Anamaria Man, au participat, în perioada 22-26 ianuarie, la cursul „ICT - Learning by doing” desfășurat în Sevilia, Spania.
În cadrul acestui proiect, această mobilitate este a treia, după cele efectuate în luna noiembrie a anului trecut în Italia și Portugalia, iar ultima va avea loc în Finlanda, în perioada 23-27 iulie. La acest curs au participat profesori din România, Italia, Lituania și Polonia, principalele competențe dobândite vizând utilizarea unor mijloace digitale pentru a crea activități audiovizuale, a utiliza editori audiovizuali, a individualiza experiența de învățare, a obține feedback instantaneu de la elevi. Astfel, profesorii au învățat cum să facă un blog, un site, cum să utilizeze diferite aplicații pentru telefoanele mobile, tablete, în cadrul lecțiilor (PicCollage, Canva, coduri QR, Pixton, Mentimeter, Socrative) sau pentru managementul clasei. Au fost dezbătute diferite teme precum modul și tipul de mijloace TIC (tehnologia informaţiei şi a comunicării) folosite de școlile participante, așteptările pe care le au elevii de la procesul educațional, conceptul de „flipped classroom”, identificarea unor metode de evaluare eficiente în care elevii să fie implicați. Daniela Smaranda Popa și Anamaria Man consideră că această experiență a fost una deosebită și extrem de importantă pentru adaptarea metodelor tradiționale de predarea cerințelor erei digitale, pentru elevi, iar folosirea tehnologiilor moderne fiind o rutină, de aceea, de exemplu, utilizarea aplicațiilor pentru telefoanele mobile în cadrul lecțiilor pot creşte eficienţa activităţilor de învăţare, deoarece elevii participă activ. Învățarea este individualizată, nu standardizată, noțiunile noi sunt transmise într-o formă diferită, atractivă, facilitând accesul elevilor la informaţii mai ample, mai logic organizate, structurate variat. Permite realizarea unor experimente imposibil de realizat practic din cauza lipsei materialului didactic, a dotării necorespunzătoare a laboratoarelor şcolare sau a pericolului la care erau expuşi elevii şi profesorul. Elevii au posibilitatea să modifice foarte uşor condiţiile în care se desfăşoară experimentul virtual, îl pot repeta de un număr suficient de ori astfel încât să poată urmări modul în care se desfăşoară fenomenele studiate, pot extrage singuri concluziile, pot enunţa legi. Pe perioada acestui stagiu participanții au avut ocazia să cunoască și aspecte din istoria și cultura orașului prin vizitarea obiectivelor turistice, printre care Piața Spaniei, Catedrala și turnul Giralda, Palatul Alcazar, Turnul de Aur, Muzeul de Arte Frumoase, Universitatea din Sevilia.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.