Abia s-a lărgit centura că s-a şi strâmtat... cureaua
După aproape şase luni de calvar, circulaţia rutieră pe tronsonul cuprins între intersecţia Densusianu - Meşteşugarilor şi giraţia de la Calea Sântandrei a fost reluată ieri în jurul prânzului. Mai mult, pe această porţiune de 2 km se rulează pe patru benzi, fiind primul tronson din drumul de centură pe care se circulă la capacitate maximă.
Inaugurarea de ieri a primelor patru benzi i-a scos în teren atât pe primarul Ilie Bolojan, cât şi pe viceprimarul Gheorghe Carp. Ambii şi-au exprimat gratitudinea faţă de modul în care firma executantă şi-a respectat angajamentul luat de a finaliza la termen lucrările de pe tronsonul Densusianu. În realitate nu putem vorbi despre o recepţie finală a investiţiei de aici, în condiţiile în care pe cele patru benzi mai trebuie turnat stratul de uzură. Acest aspect nu a trecut însă neobservat de către şoferii de TIR, primii care, ieri, în jurul prânzului, au probat noul drum. Ei au remarcat că drumul nu a fost adus la starea lui normală de funcţionare. Chiar şi aşa, conducerea municipalităţii a preferat să redeschidă această porţiune de drum, tocmai ca traficul greu să nu mai fie redirecţionat prin oraş, respectiv pe strada Meşteşugarilor şi Oneştilor. Cele două străzi, care au avut mult de îndurat timp de jumătate de an, vor intra la anul într-un program de reabilitare.
Strada Densusianu a fost închisă circulaţiei începând din 30 iunie a.c., în zonă desfăşurându-se lucrări de extindere a reţelelor de gaz, apă şi canalizare, a reţelelor electrice, precum şi reabilitarea şi lărgirea şoselei de centură la patru benzi de circulaţie. Antreprenoriatul a fost asigurat de firma Selina, care a finalizat lucrările la carosabil pentru patru benzi de circulaţie la nivel de anrobat, celelalte straturi de uzură necesare urmând să fie turnate abia în primăvară.
Potrivit proiectului de lărgire a drumului de centură al oraşului, lucrările sunt prevăzute a se executa pe patru tronsoane. Primul tronson, de la giraţia Ştefan cel Mare la giraţia de la Calea Aradului, are 6 km, din care doar pe o porţiune de 2 km se poate circula, începând de ieri, pe patru benzi. Mai sunt pregătite pentru punerea în circulaţie benzile trei şi patru de pe strada Podului, respectiv Calea Sântandrei, însă firma Selina s-a oprit la stadiul de turnat beton, din cauza lipsei banilor. Al doilea tronson care urmează să fie lărgit la patru benzi este cel cuprins între Calea Aradului şi DN 76, care are cu o lungime 5,2 km şi pentru care este necesară suma de 26 de milioane lei. Al treilea tronson, DN 76 - CET II, cu o lungime de 2 km, va costa 60 milioane lei, aici firma Selina a realizat doar breteaua din zona Metro.
Cel de-al patrulea tronson, CET II - DN1, care nu a fost câştigat de Selina, se întinde pe o lungime de 1,8 km. Toate aceste lucrări, care în final vor duce la o centură a Oradiei ce se va întinde pe 15 km, vor fi reluate la primăvară şi asta doar în măsura în care vor fi alocaţi bani de la Guvern.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.