Când "băieţii şmecheri" din Primărie bat palma cu "băieţii deştepţi" de la Bluelement, situaţia "verzişorilor" nerambursabili e cam "albastră"
În timp ce directorul executiv al Direcţiei Economice din cadrul Primăriei Oradea, Emilian Sala, se lamenta necontenit în faţa consilierilor locali că nu mai sunt bani pentru investiţii, nimic nu-l împiedica pe acesta să semneze pe bandă rulantă aprobări în vederea contractării unor servicii de consultanţă. Aceste contracte se dovedesc o mană cerească pentru prietenii directorilor din Primărie, care au realizat că sacul bugetului local este fără fund.
O nouă afacere orchestrată în tandem de Direcţia Tehnică şi de Direcţia Economică a ieşit în cele din urmă la iveală, după numeroase zile în care conducerile acestora îşi pasau una alteia responsabilitatea. Cum pe statele de plată ale Primăriei regăsim funcţionari cu o pregătire îndoielnică şi pentru că firmele de profil ale "băieţilor isteţi" trebuie să supravieţuiască, lucru care se poate realiza foarte bine când în joc sunt banii publici, mai marii Primăriei Oradea, încheind contracte de consultanţă, au găsit soluţia idelă pentru a îmbina utilul cu plăcutul: astfel, nici angajaţii PMO nu sunt omorâţi cu munca, nici firmele de consultanţă nu dau faliment. Cea mai nouă ispravă a angajaţilor Primăriei este încheierea unui contract de 89.131 euro în vederea elaborării unei aplicaţii de finanţare pentru modernizarea unor străzi din Oradea. În 15 noiembrie 2007, directorul Direcţiei Economice, Emilian Sala, directorul executiv adjunct Eduard Florea, precum şi directorul Dumitru Flidan şi directorul executiv adjunct Aurelia Ţenţ, din cadrul Direcţiei Tehnice, semnau un referat de necesitate privind achiziţionarea unui serviciu de consultanţă. Respectivul act intern nu cuprinde decât o singură menţiune, aceea că documentaţia elaborată de către firma de consultanţă va servi accesării unor fonduri de la Agenţia de Dezvoltare Regională Nord-Vest. Contrar aşteptărilor, această stringentă "necesitate" a fost sintetizată într-o simplă frază, niciunul dintre cei patru directori din PMO nesimţind nevoia să vină cu alte argumente pentru a justifica cheltuirea unei asemenea sume. Un referat întocmit superficial, care nu vine să justifice în niciun caz necesitatea unei astfel de consultanţe. La o zi de la aprobarea actului de către fostul primar Filip, anunţul pentru licitaţie a şi fost postat pe site-ul SEAP. Procedura aleasă a fost cererea de ofertă şi nu licitaţia publică, care asigură mai mult transparenţă. În final, oferta firmei Bluelement din Piatra Neamţ a fost declarată câştigătoare, valoarea contractului fiind de 74.900 euro, fără TVA. Conform acestui act, până pe data de 7 decembrie 2007, firma din Neamţ trebuia să predea Primăriei întreaga documentaţie pentru care a fost angajată. Doar zilele trecute, când am început să ne interesăm de soarta contractului cu pricina, angajaţii Direcţiei Tehnice şi ai Direcţiei Economice şi-au amintit brusc de derularea lui, la două luni de la expirarea termenului prevăzut pentru finalizarea lucrării contractate. Timp de două-trei zile, Direcţia Economică a refuzat să ne pună la dispoziţie contractul, apoi în alte trei zile au căutat explicaţii pentru faptul că nici la această oră lucrarea nu fusese recepţionată. Coincidenţă sau nu, exact în ziua în care solicitam printr-o adresă informaţii despre contract, respectiv 11 februarie a.c., firma depunea la Agenţia de Nord-Vest Cluj-Napoca aplicaţia de finanţare pentru a cărei realizare a fost angajată. Acest lucru, în condiţiile în care recepţia documentelor de finanţare nu s-a făcut, practic neexistând nici girul comisiei de la PMO că aceste acte au fost sau nu corect întocmite. În joc sunt sute de mii de euro, finanţare nerambursabilă, pe care Primăria le-ar putea pierde datorită amatorismului firmei de consultanţă. Informaţiile primite în cursul zilei de ieri confirmă acest aspect.
Astfel, Bluelement a depus, în data de 27 decembrie 2007, cu o întârziere de 20 de zile, o documentaţie, însă aceasta a fost incompletă, motiv pentru care nu s-a recepţionat. "Menţionez că, pentru perioada de întârziere, la predarea lucrării se vor aplica penalităţi", precizează Mihai Groza într-un comunicat, penalităţi stabilite la 0,1% pe zi de întârziere din preţul contractului. Dacă Groza se va ţine de cuvânt, penalităţile aplicate firmei Bluelement sa-r ridica la aproape 5.000 de euro.
Un alt aspect de care angajaţii PMO nu au ţinut cont este şi faptul că firma Bluelement a fost înfiinţată abia în cursul lunii mai a anului trecut. Se pune întrebarea firească ce experienţă putea să aibă această firmă la data organizării licitaţiei, la şase luni de la înfiinţare. Mai mult, în cursul zilei de ieri, la sediul firmei din Piatra Neamţ nu s-a găsit nici măcar un angajat care să ridice receptorul pentru a ne oferi informaţii despre experienţa firmei în domeniul de consultanţă.
de de Marcel Bolos nu mai ziceti nimic? in ce afaceri si magarii dupa bunul plac nu-i bagat? Acuma ca i-a plecat prrotectoru' astept sa-l scuture cineva ca nu trebuie dacat sa-i examineze cineva activitatea. Locul lui este prin DNA dupa gratii si nu la Universitate unde spera la o retarhgere pregatita din timp!
cum va mai suporta pamantul mai nemernicilor. aloooooooo! procuratura, curtea de conturi,se aude?
.... mai stau in primarie? Spun , stau, ca de lucrat se vede cum lucreaza!!! Acolo nu se practica destituirile sau mai elegant, demisiile normale daca nu cele de onoare? De unde atata onoare?? Aloooo !! juridicu ?? A.I.O ?? cE FAC? Se ocupa de perfectarea actelor de la Apollo?? Pe cine au evacuat , pentru aceea d-ra? pe Niysztor, spadasinul?? Ca pentru valoarea de 84 m este nevoie de 2 apartamente.