Finanţarea Aeroportului, pasată din nou de consilierii judeţeni
Consilierii locali au amânat pentru încă o lună luarea unei decizii cu privire la finanţarea Aeroportului Oradea, cu toate că este considerat o prioritate pentru judeţul Bihor. CJ Bihor va face demersuri pe lângă Ministerul Transporturilor pentru a primi banii promişi, sperând că astfel nu vor fi nevoiţi să contribuie cu nimic la dezvoltarea aeroportului. Mai mult, aleşii judeţeni se plâng că nu au un plan concret pentru atingerea acestui obiectiv, în condiţiile în care în şedinţa din luna ianuarie au aprobat un astfel de proiect, în care sunt specificate atât lucrările care trebuie făcute, cât şi sumele de bani necesare.
Cu toate că a fost declarat, după multe discuţii, prioritate a judeţului Bihor, Aeroportul Oradea nu a fost inclus, nici în şedinţa Consiliului Judeţean Bihor din această lună, printre obiectivele care vor fi finanţate din creditul care poate fi contractat de la BCR. Aleşii judeţeni au decis să mai aştepte o lună, timp în care vor face lobby pe lângă Ministerul Transporturilor pentru acordarea sumelor de bani promise, urmând ca, în funcţie de rezultatul acestor demersuri, să ia o hotărâre în următoarea şedinţă ordinară. De altfel, situaţia de la Aeroportul Oradea este o necunoscută pentru mulţi dintre consilieri, aceştia neştiind că, în luna ianuarie, au adoptat un proiect de dezvoltare al Aeroportului, în care se precizează ce demersuri trebuie făcute şi sumele de bani necesare îndeplinirii acestui obiectiv. Mai mult, conducerea aeroportului a pregătit un raport pentru şedinţa de ieri a CJ Bihor pentru a-i informa pe aleşii judeţeni despre situaţie. Raportul a fost însă ignorat. Preşedintele CJ Bihor a afirmat că a discutat despre dezvoltarea Aeroportului cu unele companii aeriene, care ar fi refuzat să vină la Oradea, pe motiv că acesta nu este rentabil. "Problema este că suntem prea puţini în Oradea. Ar fi trebuit să fim 400.000 de locuitori", a declarat Alexandru Kiss. Comandantul Aeroportului orădean, Gheorghe Pasc, susţine însă că a cerut unei firme specializate să întocmească un studiu cu privire la potenţialul de trafic, care va fi prezentat la sfârşitul lunii iulie. "Potenţialul de trafic nu se raportează la numărul de locuitori ai Oradiei, ci trebuie avută în vedere întreaga zonă, potenţialul economic şi turistic. Aeroportul nostru poate atrage călători inclusiv din Ungaria", a declarat Gheorghe Pasc. De altfel, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, prezent joi la Oradea, a declarat că aeroportul are un potenţial mare de dezvoltare, putând atrage călători atât din Bihor şi judeţele învecinate, precum şi din judeţele maghiare aflate la graniţa cu România. Gheorghe Pasc a mai precizat că au fost depuse mai multe proiecte pentru atragerea de finanţări pentru dezvoltarea aeroportului, însă acestea riscă să nu fie luate în considerare, dacă administraţia locală nu va părea interesată în cofinanţare. CJ Bihor amână însă la nesfârşit luarea deciziei de implicare din punct de vedere financiar la aeroport, aşteptând să primească banii pentru cele două solicitări depuse la Guvern, una în valoare de 15 milioane lei, iar cealaltă, de 25 milioane lei. Încercând să grăbească rezolvarea situaţiei, comandantul Aeroportului orădean a venit cu o altă propunere: aceea de a copia modelul Aeroportului din Cluj-Napoca. Mai exact, firmele care au făcut investiţia de la Cluj-Napoca au venit la Oradea pentru a discuta cu conducerea CJ Bihor, pentru a contribui la dezvoltarea aeroportului. "Consiliul Judeţean nu trebuie să dea niciun ban. Aceste firme fac tot şi abia peste cinci-şase ani, când totul va fi gata, Consiliul va trebui să restituie, în rate, banii investiţi", a precizat Pasc.
Aeroportul Oradea este clasificat, alături de alte zece aeroporturi din ţară, ca fiind de interes european, însă pentru a se ridica la standarele impuse de acest statut, aeroportul are nevoie de o parcare mai mare pentru avioane, reabilitarea şi lungirea pistei, precum şi modernizarea terminalului de pasageri. De asemenea, Aeroportul are termen până în anul 2010 să separe terminalul călătorilor care au destinaţia Schengen de cel al călătorilor care pleacă spre alte state, altfel pierzând statul de aeroport internaţional.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.