Fosta administraţie a votat bicicleta până şi-a urcat sacii în căruţă
Proiectul "Votaţi Bicicleta! Votaţi un oraş mai curat!" pentru care s-au cheltuit, în perioada 2001 - 2004, 697.104 euro, din care 328.078 de euro reprezintă contribuţia Comunităţii Europene, rămâne şi după patru ani de la implementare un deziderat controversat. Cu aceşti bani municipalitatea orădeană avea obligaţia să traseze piste de biciclete pe o distanţă de aproximativ 6 km, să instaleze 12 rastele pentru biciclete, să instaleze un panou luminos care afişează zilnic nivelul poluanţilor generaţi ca urmare a traficului urban şi să achiziţioneze 150 biciclete, dotate cu ciclocomputer şi cu posibilitatea de a fi identificate în trafic. Ce a rămas din acest proiect este o singură pistă de bicicletă de-a lungul malului drept al Crişului, de la Podul Unirii la Podul Decebal, o singură bucată de rastel care a supravieţuit în faţă la Magazinul Crişul şi un panou de afişaj al noxelor, mai mult defect, decât funcţional. Proiectul a prevăzut şi achiziţionarea a 150 de biciclete care urmau să fie distribuite unor elevi, funcţionari ai Primăriei şi altor orădeni interesaţi. Din păcate, la această oră 90 dintre aceste mijloace de transport nepoluante zac abandonate într-un depozit de pe strada Barcăului, aflat în subordinea Administraţiei Imobiliare Oradea.
Proiectul "Votaţi Bicicleta! Votaţi un oraş mai curat!" a prevăzut şi achiziţionarea a 150 de biciclete care urmau să fie distribuite unor elevi, funcţionari ai Primăriei şi altor orădeni interesaţi. Din păcate, la această oră 90 dintre aceste mijloace de transport nepoluante zac abandonate într-un depozit de pe strada Barcăului, aflat în subordinea Administraţiei Imobiliare Oradea.
Restul bicicletelor au fost închiriate gratuit unor funcţionari publici ai Primăriei Oradea, care, prin funcţia pe care o deţin, constituie o garanţie că le vor restitui, precum şi unor unităţi şcolare din Oradea. Din păcate, însă, gradul de utilizare de către cei care le-au închiriat este redus, mulţi păstrându-le prin propriile garaje. În rest, de mai bine de cinci ani municipalitatea orădeană nu a mai elaborat niciun alt proiect de valorificare a acestor biciclete, vechea conducere a Primăriei Oradea preferând să le închidă într-un depozit, în loc să organizeze o campanie eficientă de popularizare a mersului pe bicicletă.
Până în prezent, nici noua administraţie nu a venit cu o altă idee pentru a găsi o utilitate acestei achiziţii. Perioada de vară şi de vacanţă a elevilor este tocmai potrivită pentru a deschide tinerilor elevi şi studenţi apetitul pentru mersul pe bicicletă, motiv pentru care un proiect în acest sens se impune a fi adoptat cât mai repede. "Ne-am gândit ca pentru următoarea şedinţă a Consiliului Local Oradea să venim cu un proiect de închiriere a acestor biciclete. Cred că vom institui o garanţie de 200 lei pentru cei care doresc să închirieze o bicicletă", ne-a declarat Valentin Trifan, directorul economic al Administraţiei Imobiliare Oradea. Dacă funcţionarii Primăriei s-ar mobiliza şi ar redacta un proiect de hotărâre privind destinaţia celor 150 de biciclete, acesta ar putea fi aprobat în şedinţa din această lună a CLO, iar din august, cel târziu, orădenii ar putea avea acces la o astfel de bicicletă.
Totodată, trebuie gândită şi procedura prin care aceste biciclete vor intra în posesia beneficiarilor. Mai mult, în condiţiile în care aceste biciclete sunt dotate cu GPS, care permite identificare lor în trafic, s-ar putea institui o taxă de garanţie modică, pe care să-şi permită să o achite orice elev sau student.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.