În cadrul primei conferinţe de presă susţinută în calitate de primar al municipiului Oradea, Ilie Bolojan a ţinut să aducă la cunoştinţa orădenilor că unele dintre temerile lui din campania electorală s-au adeverit. Cea mai mai sumbră presimţire a lui Bolojan s-a confirmat mai ales în legătură cu bugetul local. Ajuns la cârma Primăriei, acesta a găsit o vistierie aproape goală, iar şansele ca această situaţie să se redreseze pe parcursul anului sunt mici.

În urma analizei făcute de către noua echipă venită la Primăria Oradea s-a constatat că, în primele şase luni ale anului, au fost încasate doar 70% din veniturile proprii prognozate, înregistrându-se un deficit de 46 milioane lei. În aceste condiţii, până la finalul anului bugetul local va înregistra un minus de 80 milioane lei. Cauza principală a acestor nerealizări este o supraestimare a veniturilor. În opinia lui Bolojan, fosta administraţie a întocmit un buget nerealist, bazându-se pe sume care ulterior s-au dovedit imposibil de încasat. Astfel, la bugetul local nu vor mai intra bani din vânzarea celor 140 de ha de teren de pe strada Ogorului, a altor 19 ha de teren, situat lângă Aeroport, precum şi din vânzarea unui teren din zona Lotus şi a altuia din spatele CET I. Dacă Primăria ar fi reuşit să vândă aceste terenuri, s-ar fi încasat la buget peste 30 milioane lei. Acum, însă, s-a constatat că acest lucru nu se va putea realiza, fosta conducere a PMO scoţând la vânzare "blana ursului din pădure". În ceea ce priveşte suprafaţa de 140 de ha de teren de pe Ogorului scoasă la licitaţie, Bolojan a precizat că există două hotărâri de Guvern prin care o parte din suprafaţă a fost încredinţat Mănăstirii "Sfintei Cruci", iar o alta a fost atribuită Aeroportului. Mai mult, o altă parcelă este ocupată de fosta Unitate de Tancuri. Când s-a hotărât vânzarea celor 140 de ha de către municipalitate, consilierii locali nu ştiau că acele hectare nu se află în proprietatea municipiului, în consecinţă, administraţia locală nici nu poate dispune vânzarea lor. Pentru ca terenul să poată fi vândut, cele două hotărâri de Guvern trebuie anulate. Cu un astfel de deficit, noua conducere se vede nevoită să facă o rectificare de buget, fără să se mai poată baza pe 80 milioane lei. Pentru data de 14 iulie a.c. va fi convocată o şedinţă de Consiliu Local, până atunci şefii direcţiilor din Primărie au obligaţia să-şi redimensioneze propriile bugete, propunând reducerea cheltuielilor de funcţionare.

În aceste condiţii, administraţia orădeană a decis ca prioritară continuarea investiţiilor demarate, iar pentru lucrările începute la şcoli şi spitale să se găsească finanţări de la ministerele de resort.