Nu se văd copacii investiţiilor de pădurea cu facilităţi Daewoo Automobile Romania a beneficiat de facilităţi fiscale în sumă de aproximativ 800 milioane euro, valoare apropiată de nivelul investiţiilor realizate în România de grupul Daewoo, de circa 850 milioane dolari, anunţate de compania sud-coreeană. Cuantumul valoric al facilităţilor fiscale de care a beneficiat Daewoo Automobile România este prezentat în contractul de preluare de către stat a pachetului de acţiuni deţinut de Daewoo Motor la Daewoo Automobile Romania, semnat la sfârşitul lunii august. În document este menţionată, printre diferite prevederi contractuale, şi lipsa altor litigii existente sau posibile care să împiedice sau să conteste dreptul cumpărătorului de a încheia contractul, "cu excepţia ameninţării unui litigiu fiscal cu Agenţia Naţională pentru Administrare Fiscală pentru rambursarea pretinsă a aproximativ 800 milioane euro reprezentând facilităţile fiscale de care a beneficiat Societatea (Daewoo Automobile Romania - n.r.) în trecut". Prin Legea 71/1994, companiile străine care investeau mai mult de 50 milioane dolari în industria românească şi a căror producţie era exportată în proporţie de minimum 50% beneficiau pe o perioadă de 7 ani de scutirea de la plata taxelor vamale la importul utilajelor şi a materiilor prime necesare investiţiei. În plus, companiile care îndeplineau condiţiile menţionate erau scutite de la plata impozitului pe profit pentru o perioadă de 5 ani de la data obţinerii de profit, dar nu mai mult de 7 ani de la data începerii activităţii productive. Legea 71 prevedea că firma va fi obligată la plata retroactivă a tuturor impozitelor şi taxelor, în cazul în care, într-o perioadă de 14 ani calculată de la data înmatriculării, societatea se dizolvă voluntar sau îşi reduce capitalul social astfel încît participarea investitorului străin coboară sub minimum de 50 milioane dolari. Facilităţile au fost anulate în 1999 de către Guvernul condus de premierul Radu Vasile, dar Ordonanţa 67/1999, prin care Renault beneficia de facilităţi similare pentru preluarea uzinei Dacia Piteşti, a rămas valabilă. Conducerea Daewoo Automobile România a cerut autorităţilor române să îi asigure acelaşi tratament precum cel aplicat în cazul companiei franceze, avertizând că fabrica din Craiova ar putea fi închisă dacă nu va primi scutiri şi amînări la plata unor taxe. Daewoo România a solicitat trei ani de exceptare de la plata taxei pe valoarea adăugată, trei ani de exceptare de la plata TVA pentru subcontractori şi exceptare de la plata taxelor vamale şi TVA pentru maşini, echipamente şi piese de schimb. Cererile au fost susţinute şi în următorii ani, iar premierii care au urmat la conducerea Guvernului - Mugur Isărescu şi Adrian Năstase - au asigurat de fiecare dată că analizează atent problema facilităţilor pentru Daewoo în vederea unei soluţii cât mai rapide, fără însă ca o decizie concretă în acest sens să mai fie anunţată public. Din martie 2003, ajutoarele de stat în domeniul construcţiilor de automobile sunt acordate pe baza Regulamentului multisectorial privind ajutorul de stat regional pentru proiecte mari de investiţii şi constau în principal în scutiri de la plata impozitului pe profit, a taxelor vamale şi a taxei pe valoarea adăugată pentru achiziţiile destinate realizării de investiţii. La sfârşitul lunii august, reprezentanţii români şi cei ai companiei sud-coreene Daewoo au semnat la Bucureşti un acord prin care statul va redeveni unicul proprietar al uzinei Daewoo Automobile România, de la Craiova. Partea coreeană va primi în cadrul tranzacţiei 60 de milioane de dolari, din care 50 de milioane de dolari pentru pachetul de acţiuni şi zece milioane de dolari în contul datoriilor uzinei din Craiova către firme din grupul Daewoo.