Orăşenii dau piept cu criza, dar nu se iau la trântă cu ea
Deşi la nivel personal oamenii o resimt mai puţin, există percepţia că, totuşi, criza financiară pare sa cuprindă din ce în ce mai mult ţara noastră, arată un studiu reprezentativ în mediul urban din România, realizat de compania de cercetare 360insights.
Astfel, oamenii au constatat că îngrijorarea în privinţa pierderilor locurilor de muncă în ţară este mare (92%), în timp ce doar 25% dintre cei intervievaţi susţin că au fost afectaţi direct. De asemenea, există percepţia că oamenii au început să întârzie în achitarea datoriilor către bănci (91%), dar în mod direct doar 38% se confruntă cu această problemă. În ceea ce priveşte găsirea unei surse suplimentare de venit doar 45% au luat în considerare această posibilitate, dar, uitându-se la cei din jur, percepţia asupra procentului celor care au început deja să caute este mult mai mare, şi anume 90%. Puţini dintre ei ar privi criza ca o oportunitate pentru a face diferite investiţii în această perioadă (26%).
Două treimi dintre orăşeni spun ca nu au informaţii concrete despre criză şi mai mult de jumătate cred ca efectele sunt exagerate de mass-media. Rezultatele studiului arată că două treimi dintre românii intervievaţi afirmă că nu au informaţii concrete şi nu ştiu exact ce înseamnă criza atât de des amintită. Mai mult de jumătate dintre ei (56%) consideră că efectele crizei sunt exagerate de către mass-media. În privinţa ariilor în care românii se gândesc să-şi reducă cheltuielile în această perioadă pe primul loc se găsesc cheltuielile legate de construcţia şi dotarea locuinţei (în jur de 60% din cei care aveau astfel de cheltuieli), urmate de cele destinate petrecerii timpului liber (vacanţe, ieşiri în oraş (aproximativ 50% din cei care aveau astfel de cheltuieli). Produsele la care, în schimb, nu vor renunţa şi pentru care vor reduce cel mai puţin cheltuielile sunt cele alimentare (doar 11% vor reduce acest tip de cheltuieli), utilităţile (doar 24%) şi produsele de îngrijire personală (doar 28%). De asemenea, pentru cei care au maşină aceasta rămâne în continuare principalul mod de locomoţie (70%), nevăzând folosirea mijloacelor de transport în comun ca o modalitate de a economisi bani. De asemenea, consumul de alcool şi tutun nu fac parte din rândul cheltuielilor la care oamenii ar renunţa. Astfel, numai 43% din cei care aleg produse din această categorie se gândesc să reducă într-un fel consumul.
Studiul integrat calitativ şi cantitativ al 360insights a fost efectuat în perioada ianuarie-februarie 2009. Etapa cantitativă a studiului a constat într-un sondaj Omnibus, pe un eşantion de 800 de respondenţi din mediul urban din Romania (din toate regiunile ţării), vârstele celor intervievaţi fiind între 16 şi 64 de ani.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.