Lucrările de reabilitare a Corsoului orădean au fost efectuate în cursul anului 2006, însă chiar de la recepţie calitatea îndoielnică a acestora putea fi constatată cu ochiul liber. Cu timpul, micile deficienţe au devenit tot mai vizibile.

Pavelele de granit o iau din loc
Chiar la primii paşi pe Corsoul orădean, în dreptul Direcţiei de Evidenţă a Persoanelor, un canal din vecinătatea rigolelor de scurgere începe să se lase, iar cu timpul, gaura din pavaj se va adânci. La niciun metru distanţă de acest loc, o primă mostră a calităţii execuţiei începe să-şi spună cuvântul. Mai multe calupuri de granit au început să-şi piardă stabilitatea, mai ales în dreptul chioşcului de covrigi, unde de jur împrejurul capacelor de canal cuburile încep să se desprindă, bucată cu bucată. De asemenea, şi în faţa intrării de la fostul Clasicor, preţioasele pietre aduse tocmai din China încep să se desprindă din pavaj. Iar pavajul montat la trecerea de pietoni din dreptul străzii Mihai Eminescu este atât de rar, încât cu timpul va începe şi acesta să se desprindă. Şi în dreptul magazinului King's Art, sub greutatea maşinilor care opresc aici zilnic, calupurile au început să se spargă în două. Vina o are, în parte, şi administraţia locală orădeană, care nu a fost în măsură să rezolve problema parcării autoturismelor pe Corso. Pe porţiunea dintre Direcţia de Evidenţă a Persoanelor până la Roman Ciorogariu lucrările de pavare au fost executate de către SC Construcţii Bihor, respectiv Selina, pe porţiunea până la Agenţia CFR.

Responsabilităţi pasate de la unul la altul
O altă problemă care a fost constatată încă de la recepţia primară este cea a iluminatului public. Lămpile încastrate de-a lungul pietonalului sunt defecte, în proporţie de 50%, de mai bine de un an. Însă abia în cursul lunii aprilie a.c., angajaţii Primăriei Oradea au solicitat firmei SC Luxten Lighting Bucureşti să ia măsuri pentru înlocuirea becurilor. Apoi, printr-o nouă adresă, din iunie, se cere aceleiaşi firme completarea de urgenţă a stocului de becuri de 18 W. Din păcate, firma bucureşteană nu a răspuns solicitării Primăriei, în data de 11 iulie firma fiind, de această dată, somată să pună la dispoziţii aceste becuri. Cum nici la această adresă nu s-a primit răspuns, s-a făcut o nouă încercare. Pe data de 13 august a.c., firmele Construcţii Bihor şi Selina, care au semnat împreună cu Luxten contractul pentru reabilitarea pavajului, au fost somate să înlocuiască becurile defecte de la iluminatul pietonal. Măsura a fost dispusă pe motiv că cele două firme, Construcţii Bihor şi Selina, răspund "în solidar" cu firma Luxten. Cele două firme aveau 48 de ore să înlocuiască becurile defecte. Cum acest lucru nu s-a realizat, municipalitatea a decis să înlocuiască ea însăşi becurile, iar contravaloarea lucrărilor va fi retrasă din garanţia de bună execuţie.

Indolenţă şi sub noua administraţie
Contactată telefonic, directorul Direcţiei Tehnice, Aurelia Ţenţ, cea care a urmărit de la început, cel puţin teoretic, modul în care s-a executat reabilitarea Corsoului orădean, ne-a declarat că există o "comisie de recepţie care se va întruni pentru a stabili cauzele pentru care nu s-a făcut nimic până acum". Asta în condiţiile în care lucrările au fost recepţionate parţial în decembrie 2006, cu numeroase observaţii referitoare la calitatea lucrărilor, şi totuşi nu s-a insistat la remedierea lor. Ulterior, în cursul iulie 2007, s-a semnat un proces-verbal final de recepţie, comisia formată, printre altele, de fostul director adjunct de atunci, Aurelia Ţenţ, a decis că "lucrările sunt executate conform normativelor în vigoare". Însă nici la acea dată lămpile de pe Corso nu funcţionau la parametrii normali, fântânile abia dacă mai aveau câteva duze în regulă, iar pavelele începeau, încă de atunci, să dea semne de desprindere.

Cum, însă, de Corso răspund aceeiaşi funcţionari, e greu de crezut că interesul lor, sub actuala administraţie, este sincer, iar toate încercările lor de a se disculpa nu ar trebui să valoreze prea mult în faţa noilor edili orădeni.