Reducerile salariale şi majorarea TVA seamănă panică în administraţia publică
Nu bine au primit funcţionarii publici vestea scăderii salariilor cu 25%, că majorarea TVA cu 5%, i-a bulversat din nou. Ca şi cum toate aceste măsuri nu ar fi fost suficiente, Guvernul a adoptat la ultima sa şedinţă standardele de cost în administraţie, pe baza cărora vor fi disponibilizate circa 54.000 persoane din sectorul public local.
Modul în care se va aplica ordonanţa privind standardizarea costurilor în administraţie este o necunoscută pentru conducătorii administraţiilor locale. Prefectul Gavrilă Ghilea are obligaţia ca în termen de cinci zile de la publicarea ordonanţei să explice şefilor celor 101 administraţii locale criteriile de restructurare ale aparatului administrativ. Totodată, în 40 de zile de la momentul publicării, primarul sau preşedintele Consiliului Judeţean, după caz, va trebui să prezinte noua organigramă. "Nu ni s-a oferit nicio instrucţiune de la centru. Urmează să primim informaţii privind criteriile de restructurare a administraţiilor publice locale", ne-a precizat Gavrilă Ghilea, prefectul judeţului Bihor.
În ce priveşte Instituţia Prefectului judeţului Bihor, Ghilea a transmis la Bucureşti lista cu reducerile de personal ce li s-au solicitat. "În organigrama Prefecturii Bihor sunt 60 de posturi, însă doar 52 de persoane le ocupau efectiv. Ni s-a solicitat să reducem fondul salarial cu 25%. Asta înseamnă că 12 persoane vor trebui disponibilizate", a precizat Gavrilă Ghilea.
La Consiliul Judeţean Bihor îşi desfăşoară activitatea 154 de persoane. Conform normativului de personal, la o populaţie de până la 650.000 de locuitori, prag în care se încadrează şi Bihorul, trebuie să existe cel mult 150 de funcţionari. Din acest punct de vedere angajaţii aparatului propriu al CJ Bihor nu par să fie îngrijoraţi. Temerile lor sunt din cauza reducerilor salariale cu 25% şi majorării TVA. Cumulate cele două, înseamnă în realitate o scădere a veniturilor cu 30%. Potrivit informaţiilor oferite de reprezentanţii CJ Bihor, două persoane au, în prezent, un salariu lunar de până la 1.000 lei, 32 de persoane încasează între 1.001 lei şi 1.500 lei/lună, iar 37 de funcţionari au venituri salariale cuprinse între 1.501 lei şi 2.000. "Aplicarea Legii 118/30 iunie 2010 privind unele măsuri necesare restabilirii echilibrului bugetar cu începere de la 1 iulie a.c., va fi un dezastru pentru funcţionari. Nu vorbim doar de reducerea cu 25% a veniturilor, ci şi de majorarea cu 5% a TVA-ului. Asta înseamnă o reducere cu 30% a puterii de cumpărare. 60% dintre angajaţii CJ Bihor vor trăi cu salarii foarte mici. Eu am acum un salariu brut de 1.225 lei şi în mâna iau 795 lei. După aplicarea legii voi avea 600 de lei. În situaţia mea sunt foarte mulţi colegi. Vom intra în incapacitate de plată, oamenii îşi vor pierde casele", ne-a declarat Kiss Judit, liderul Sindicatului "Forum" din CJ Bihor.
La Primăria Oradea, ca de fiecarea dată, specialiştii sunt într-o nebuloasă totală. Ei nu au reuşit să se clarifice în legătură cu niciunul dintre actele normative care îi vizează. Fondul de salarii prognozat pentru 2010 este de 6.016.000 lei. În acest moment, pe statele de plată ale ASCO se află 273 de persoane (93 de funcţionari sunt în aparatul propriu, 87 reprezintă personalul de la creşe, 76 - personalul medical şi 17 persoane sunt angajate la centrele de îngrijire de zi). La Administraţia Imobiliară Oradea sunt 158 de angajaţi, la Direcţia de Evidenţă a Persoanelor - 43, la Poliţia Comunitară - 33, la Casa de Cultură - 4, la Clubul Sportiv Municipal - 17, respectiv aparatul propriu al Primăriei are 284 de funcţionari. În total, sunt 812 persoane.
Potrivit informaţiilor oferite de către reprezentanţii PMO, aceştia ar deţine un document prin care se precizează că numărul mediu de angajaţi la o populaţie cuprinsă între 200.000 şi 400.000 de locuitori ar fi de... 1.350.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.