Reformă administrativă... de ochii alegătorilor
Profitând de actuala poziţie pe care o ocupă în Primăria Oradea, Mihai Groza s-a gândit că nu strică să-şi facă, pe banii contribuabililor, campanie electorală. Complicii acestei acţiuni vor fi cei 26 de consilieri locali convocaţi azi, pentru ora 12.00, la o şedinţă extraordinară a Consiliului Local Oradea, unde se va aproba o serie de măsuri inovatoare în ceea ce priveşte revitalizarea activităţii Primăriei Oradea.
Promite să facă în câteva zile ce nu a făcut în patru ani
În cei aproape patru ani în care Mihai Groza s-a aflat în postul de viceprimar al Oradiei s-a complăcut în postura de subordonat supus fostului primar Petru Filip. Acum, în prag de campanie elctorală, Groza încearcă să-şi recâştige credibilitatea venind cu fel şi fel de proiecte inovatoare menite să eficientizeze activitatea serviciilor din Primărie. În acest sens, i-a convocat pe consilierii locali, cei care vor avea de aprobat o serie de măsuri prin care Groza speră să câştige voturile orădenilor în viitoarea campanie electorală. Pe ordinea de zi a CLO se află opt proiecte de hotărâri, toate având aceeaşi temă: reorganizarea activităţii Primăriei. Potrivit noii organigrame a PMO, începând cu 1 iunie a.c., numărul componenţilor aparatului de specialitate al primarului va ajunge la 402. În lumina noilor restructurări ale direcţiilor din Primărie, o primă consecinţă a noilor măsuri este supraîncărcarea aparatului cu cel puţin 50 de noi angajaţi. Astfel, costurile reformei administrative iniţiate de Groza, pentru a-şi clădi o imagine pozitivă, o vom suporta tot noi, contribuabilii, nevoiţi să achităm alte 50 de salarii pentru nişte funcţionari, care, de regulă, sunt pilele cuiva şi care nu vor face decât să se acomodeze spiritului retrograd ce-l caracterizeză pe cel care munceşte în instituţiile publice.
Noi direcţii şi servicii care să piardă urma responsabilităţilor
Măsurile iniţiate au un vădit caracter electoral, în rapoartele de specialitate întocmite, ca niciodată, sunt amintiţi consilierii UDMR, care ar fi iniţiat unele "măsuri care au drept scop îmbunătăţirea activităţii Primăriei", însă două rânduri mai jos, funcţionarii PMO nu uită să facă precizarea că "o parte din aceste măsuri au fost deja propuse în cadrul programului de reformă iniţiat de PD-L". Apare însă firesc întrebarea de unde acest brusc interes pentru reformarea aparatului administrativ în prag de alegeri? O primă măsură priveşte înfiinţarea Ghişeului pentru Eliberarea Documentaţiilor de Urbanism în regim de Informare cu scopul de a asigura eliberarea documentaţiilor de urbanism în "regim de pe o zi pe alta". O altă inovaţie a executivului priveşte infiinţarea Direcţiei Finanţelor Locale, instituţie care va deschide centre fiscale în spaţiile centrelor multifuncţionale. De asemenea, acele spaţii care iniţial fuseseră atribuite pensionarilor orădeni vor fi în curând ocupate şi de angajaţii de la nou înfiinţata Administraţie a Serviciilor Publice, Spatiilor Verzi şi a Salubrizării - o structură care nu îşi are rostul, în condiţiile în care sub denumirea de Direcţia Tehnică toate aceste componente funcţionau şi până acum. Astfel, noua modificare pare să fie de formă, în niciun caz una de fond. Totodată, se prevede "externalizarea activităţii desfăşurate de către funcţionarii publici de zonă din cadrul acestei Administraţii prin mutarea activităţii lor din sediul Primăriei în sediul Centrelor Multifuncţionale din Cartierele Rogerius, Nufărul, Centru, Ioşia şi Velenţa". În aceste condiţii, pensionarii care vor veni la o tablă la aceste centre se vor delecta la un pahar de vorbă şi cu funcţionarii de la Direcţia Finanţelor Locale şi cu cei de la Administraţia Serviciilor Publice, Spaţiilor Verzi şi a Salubrizării, spre "bucuria" acestora din urmă, care, până acum, fugeau cât îi ţineau picioarele, pe culoarele Primăriei, de cetăţenii veniţi să le rezolve problemele...
Lupul işi schimbă părul ....
După ce ani în şir Serviciul de Integrare Europeană şi Dezvoltare Economică Locală a adăpostit fel şi fel de funcţionari cărora trebuia să li se ofere câte un loc de muncă, acum s-a decis reorganizare acestui serviciu. Astfel, se va înfiinţa Direcţia de Dezvoltare Durabilă, precum şi Serviciul de Elaborare Proiecte şi de Monitoring a Implementării Proiectelor şi Serviciul de Managementul Calităţii, structuri noi, care nu fac decât să încarce şi mai mult organigrama Primăriei, implicit bugetul local. Imaginaţia conducerii Primăriei nu se opreşte aici, Groza mai propune şi înfiinţarea unei Autorităţi Locale de Supraveghere a Calităţii şi Preţurilor în Serviciile Publice - o nouă structură menită să elaboreze strategia de modernizare a străzilor, a reţelei de apă, canalizare, alimentare cu energie termică, a infrastructurii de transport local şi care să avizeze programul săptămânal de curăţenie a străzilor, tarifele la serviciile publice etc. Structura îi va cuprinde pe directorii regiilor subordonate PMO şi pe cei din direcţile din PMO, care vor fi nevoiţi să se reunească saptămânal.
Executivul local nu face nicio referire în ceea ce priveşte costurile pe care aceste reforme administrative le implică. În realitate, nu vorbim decât de o campanie de imagine a actualului edil, Mihai Groza, care încearcă să salveze o imagine deteriorată de-a lungul anilor în care PD a fost la conducerea oraşului.
P.S. Dar timp de 8 ani de zile ce ati facut? oare sa dureze planificarea reformelor atat??? atunci cat sa mai asteptam ca sa mai aiba si efect???
D-le Groza, va rugam, nu ne mai insultati inteligenta si nu va mai bateti jok de naivitatea unei categorii de oameni.Chiar atat de prosti ne credeti??? auzi tu reforma cu 55 zile inainte de alegeri.
Daca s-ar duce el la manastire, de tot, ar fi pe calea cea buna. Pe astia de acum nu ii cred nici cind spun cum ii cheama, la cum si-au batut joc de noi in ultimii opt ani.
Cineva trebiua sa inceapa reforma si in primarie,nu vad motivul pentru care trebuie criticat.Normal ca o reforma implica si costuri . Ieri a promis sprijin unei Manastiri,cred ca e pe calea cea buna .