Spitalele gem în subordinea municipalităţii - Abia se mai văd paturile din saloane de scaunele din birouri
Dacă în urmă cu un an principala motivaţie a administraţiei Bolojan privind înfiinţarea Spitalului Unic Municipal era eficientizarea cheltuielilor prin reducerea numărului de directori, economişti, jurişti şi a altor angajaţi TESA, care parazitează organigrama celor patru spitale, acum noua politică a Primăriei Oradea, care a preluat administrarea unităţilor spitaliceşti, nu mai prevede renunţarea la aceste categorii de personal.
Mai mult, viceprimarul Gheorghe Carp precizează cu tristeţe că, faţă de Compartimentul Managementul Spitalelor din Bucureşti, care are 38 de angajaţi, Oradea are doar patru oameni la acest departament. În opinia sa, cu toate că această nouă structură unică de comandă are în componenţă economişti, jurişti, specialişti în investiţii, se impune menţinerea acestora şi a altor angajaţi TESA la toate cele patru spitale din Oradea. Viceprimarul Carp a anunţat că, la începutul acestei săptămâni, a avut loc o întâlnire cu managerii celor patru spitale preluate de municipalitatea orădeană. Carp s-a ferit să spună dacă actualii manageri vor fi păstraţi în funcţie, precizând doar că Gheorghe Oros, şeful Spitalului de Neuropsihiatrie, va trebui să părăsească această funcţie, pentru că a împlinit vârsta de pensionare. "O contribuţie majoră la schimbarea managerilor o veţi avea dumneavoastră, cei care veţi semnala neregulile din spitale", s-a adresat Carp jurnaliştilor prezenţi la conferinţa de presă.
O invitaţie tentantă pentru reprezentanţii mass-media, dacă acest lucru nu ar însemna, în realitate, o pasare a responsabilităţii administraţiei orădene, care se teme să ia decizii împotriva managerilor şi a personalului auxiliar din spitale. "Nu dăm directorii afară, nu dăm personal afară", a precizat Carp, uitând însă de promisiunile făcute în urmă cu un an, care vizau o organigramă mai puţin stufoasă. Astfel, pe lângă cei patru economişti de la spitale, se va mai înfiinţa un post la nivelul Compartimentului de Management din cadrul Primăriei. La fel se va proceda şi cu posturile de jurişti, specialişti în investiţii etc., ceea ce înseamnă nu numai că multiplele structuri se vor păstra, ci că vor fi înfiinţate şi alte funcţii. Cei care le vor ocupa vor coordona munca funcţionarilor din cele patru spitale.
În ceea ce priveşte investiţiile necesare pentru îmbunătăţirea condiţiilor hoteliere din spitale acestea rămân la mâna bugetului local, care este şi aşa secătuit de alte priorităţi.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.