Trenuleţul turistic rutier, o nouă nadă aruncată consilierilor locali orădeni
În timp ce orădenii care utilizează transportul public în comun sunt nevoiţi să îndure zilnic condiţiile mizere oferite de OTL, municipalitatea orădeană s-a gândit să-şi achiziţioneze un trenuleţ turistic rutier, menit să satisfacă nevoile unui grup restrâns de persoane. Sumele vehiculate pentru această investiţe sunt destul de mari.
Făcând abstracţie de numărul mic de tramvaie şi autobuze pe care Regia de Transport Local le deţine, precum şi de condiţiile umilitoare în care se circulă, călătorii fiind nevoiţi să îndure, contra cost, frigul pe parcursul călătoriei, municipalitatea orădeană a găsit că este oportun să se investească bani într-un proiect al cărui scop precis au evitat să-l precizeze clar. Aceasta este o strategie pe care executivul o aplică mereu, mai ales atunci când urmăreşte să-i învăluie în ceaţă pe aleşii locali, care nu mai ştiu ce să voteze. Pentru şedinţa de Consiliu Local Oradea de miercuri, conducerea Administraţiei Imobiliare Oradea din cadrul Primăriei a întocmit un proiect de hotărâre privind achiziţionarea unui trenuleţ turistic rutier. Pentru a-i convinge pe aleşii locali de oportunitatea unei astfel de investiţii, funcţionarii AIO au adus pe o pagină o adevărată apologie a importanţei achiziţionării acestui trenuleţ. În primul rând, ei indică faptul că vechi obiective turistice - Cetatea, Palatul Vuturul Negru, Corso, Palatul Baroc, Bazinul Olimpic, Orăşelul Copiilor - nu sunt exploatate suficient. Totodată, în raportul de specialitate se precizeză că "prin aspectul lor prietenos, trenuleţele turistice rutiere sunt dintre cele mai dorite mijloace de transport de către turişti". În plus, conducerea AIO, în acelaşi raport de specialitate indică câteva trasee ce vor fi analizate împreună cu Serviciul Poliţiei Rutiere: transportul copiilor din diferite zone ale oraşului către Orăşel, vizitarea unor obiective de patrimoniu arhitectural, vizitarea Cetăţii Oradea. După toată această întreagă apologie adusă eficienţei unui astfel de mijloc de transport pentru turişti, în final, conducerea AIO vine şi propune consilierilor: achiziţionarea unui trenuleţ destinat activităţilor din Orăşelul Copiilor, fără să mai facă nici o referire la turişti. Propunerea vizează "preluarea copiilor cu destinaţia Orăşelul Copiilor din cartierul Nufărul, Ioşia şi Ioşia Nord", propunere care contrasteză flagrant cu expunerea anterioară. Dacă, iniţial, strategia funcţionarilor din Primărie a fost să-i convingă pe aleşi de utilitatea achiziţionării trenuleţului în sensul satisfacerii unei categorii mai largi de persoane, cum sunt turiştii, transportul copiilor către Orăşel a fost menţionat abia ulterior. Totodată, în prima parte, se explică că, din punct de vedere al cheltuielilor, un astfel de mijloc de transport generează venituri din biletele vândute turiştilor. Schimbându-i destinaţia, e greu de crezut că această investiţie ar fi profitabilă pentru bugetul local. Mai mult, ar fi lipsit de moralitate să te apuci să taxezi transportul unor copii de la şcoală către Orăşel, mai ales că astfel de activităţi s-ar putea desfăşura în cadrul programului educativ. Dincolo de această flagrantă contradicţie, menită a sublinia superficialitatea sau, poate, mai mult decât atât, unele intenţii ascunse ale conducerii Primăriei, achiziţionarea unei astfel de jucării ar costa bugetul local 500.000 lei.
O sumă importantă, care, înainte de a fi cheltuită pentru cine ce ştie ce interese ale celor din Primărie, ar trebui repartizată pentru reabilitarea unor unităţi şcolare sau a unor terenuri de sport ori săli de sport. Sau, poate, aşa cum se lamentau în prima parte a raportului, că obiectivele turistice din Oradea nu sunt suficient de bine puse în evidenţă, mai marii Primăriei ar putea vira aceste sume de bani pentru reabilitarea Cetăţii Oradiei, a Pasajului Vuturul Negru, a pietonalului orădean.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.