La începutul lunii iunie a.c., primarul Ilie Bolojan semna, din proprie iniţiativă, o dispoziţie prin care limita, în mod expres, la maximum 15% majorările prin acte adiţionale la contractele de lucrări executate pe bani publici, nemulţumit fiind de modul în care firmele vin cu note suplimentare pentru lucrări. Se pare, însă, că nu a fost vorba decât de un exerciţiu de imagine, deoarece, în cursul lunii august, a şi fost încheiat un act adiţional pentru strada Matei Corvin, care legifera o suplimentare cu 47% a sumei iniţiale de adjudecare.

Conform contractului de execuţie de lucrări nr. 135.086 din 25 noiembrie 2009, semnat între Primăria Oradea şi asocierea SC Drum Construct şi SC Trans Bitum, ambele din Sălaj, care are ca obiect reabilitarea străzii Matei Corvin, preţul de execuţie convenit este de 5.341.811 lei, inclusiv TVA. Conform unei informări prezentate, zilele acestea, în cadrul unei conferinţe de presă susţinută de primarul Ilie Bolojan, lucrările demarate în cursul lunii decembrie se ridică la suma de 7.860.623 lei. În aceste condiţii, suplimentarea de 2.518.812 lei este de 47,15%, mult peste limita impusă prin dispoziţia primarului. "Nu sunt admisibile creşteri majore ale preţului deja licitat din cauza unor proiecte necorespunzătoare. Am avut şi creşteri cu 50%. Am decis să stopăm asemenea practici", declara, pe data de 3 iunie, Ilie Bolojan, într-o conferinţă de presă pe teren, care anunţa această limitare de 15% a suplimentărilor de valori ale contractelor publice. Din păcate, dispoziţia se aplică doar în cazul unora dintre firme, în timp ce în cazul altora excepţiile sunt permise. "Conform actului adiţional semnat pe data de 2 august 2010, lucrările au fost suplimentate cu 2.116.647 lei, fără TVA", a confirmat Leontin Pătcaş, şef Serviciu Drumuri şi Poduri din cadrul Primăriei Oradea. Această suplimentare a venit în condiţiile în care primarul se arăta la începutul acestei săptămâni de-a dreptul revoltat de calitatea lucrărilor. "Dacă nu se vor remedia deficienţele, până cel târziu săptămâna viitoare, vom scoate aceste firme de pe piaţa orădeană. Nu le vom mai permite participarea la licitaţiile organizate de municipalitate", a declarat primarul Ilie Bolojan, uitând, însă, să precizeze că, trecând peste dispoziţia semnată în urmă cu trei luni, care limita la 15% valoarea notelor suplimentare, a aprobat majorările de sume până la 47,15% din preţul contractului. În urma verificărilor în teren, s-a constatat că există diferenţă de nivel între benzile de circulaţie, dar şi deficienţe la stratul de uzură şi la montarea capacelor de cămin în carosabil (diferenţă de cotă între capac şi stratul de uzură). Executanţii au fost somaţi să remedieze deficienţele.

Mai mult, conform contractului iniţial, termenul de finalizare a lucrărilor era iunie a.c., însă în comunicatul Primăriei s-a strecurat din nou o eroare, data de finalizare fiind anunţată la 31 octombrie a.c.