Sala Enescu-Bartok a Filarmonicii de Stat Oradea a fost, joi seara, gazda unui concert simfonic deosebit, care l-a avut la pupitrul dirijoral pe maestrul Romeo Rîmbu, dirijorul permanent al Filarmonicii orădene, solistul invitat al concertului fiind fiul acestuia, violonistul Remus Rîmbu, elev în clasa a XII-a la Liceul de Muzică "Sigismund Toduţă" din Cluj-Napoca.

Concertul a debutat cu interpretarea lucrării "Solstiţiu", a cunoscutului compozitor clujean Adrian Pop (n. 1951), compusă în 1979 şi inspirată dintr-o colindă din Bihor, numită „Colinda Soarelui", care a fost prezentată pentru prima oară la Oradea. Muzica lui Adrian Pop descrie spaţii ample, în mare parte statice, ea nu descrie evenimente, ci doar construieşte linii convergente în punctul focal al solstiţiului. Întreaga lucrare articulează o formă geometrică tridimensională. Absenţa melodiei, înlocuită cu scurte formule cromatice, diminuează importanţa factorului temporalitate. Spaţialitatea, vectorul vertical îşi manifestă prezenţa consistent prin folosirea texturilor, a distribuţiei materialului muzical în fascicule sonore simultane. Programul a continuat cu celebrul "Concert pentru vioară şi orchestră în mi minor", de Felix Mendelssohn-Bartholdy, în interpretarea tânărului violonist, Remus Rîmbu. În această lucrare, compozitorul nu este adeptul unei virtuozităţi de scriitură, ea fiind mai degrabă oglinda universului său lăuntric, când senin sau întunecat, când liniştit sau îngândurat. În partea a doua a concertului, la comemorarea celor 50 de ani de la moartea compozitorului neoclasic german Paul Hindemith, a fost prezentată o capodoperă a acestuia, Simfonia "Mathis pictorul". Folosind un libret propriu, Hindemith a compus opera "Mathis pictorul" evocând viaţa pictorului renascentist Mathis Grünewald şi conflictul iscat între catolici şi protestanţi în timpul războiului german din 1525, cu mijloace vocale tradiţionale: arii, terţete, coruri cu sonorităţi modale şi politonale.