AJFP Bihor: Comunicarea actelor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanţă
Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Bihor informează contribuabilii persoane fizice că prin accesarea serviciului „Spaţiu Privat Virtual" pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanţă a actelor administrative fiscale emise în formă electronică de către unitatea fiscală.
Pentru a veni în sprijinul contribuabililor care doresc să acceseze serviciul "Spaţiu Privat Virtual", pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală au fost publicate instrucţiunile de înregistrare a utilizatorilor atât în format pdf, cât şi în format video, prin care sunt prezentate o serie de informaţii detaliate cu privire la înregistrarea persoanelor fizice în mediul electronic şi la comunicarea electronică a informaţiilor şi înscrisurilor între ANAF şi persoana fizică. Persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere se identifică electronic cu certificate digitale calificate numai pentru obligaţiile fiscale pentru care, în relaţia cu organul fiscal, se identifică prin codul de înregistrare fiscală. Persoanele fizice care desfăşoară activităţi economice în mod independent ori exercită profesii libere, pentru obligaţiile fiscale altele decât cele anterior menţionate precum şi celelalte persoane fizice se identifică electronic prin oricare dintre următoarele dispozitive: certificate digitale calificate; credenţiale de tip nume/parolă însoţite de coduri de autentificare de unică folosinţă OTP. Serviciul "Inregistrare utilizatori" de pe site-ul www.anaf.ro permite înregistrarea în sistem, pentru a se putea autentifica cu instrumente de tip user/parolă. La alegerea opţiunii "Inregistrare utilizatori", contribuabilul îşi completează datele într-o pagină web securizată (https) şi are posibilitatea să aleagă între două opţiuni: aprobarea la ghişeu, care implică deplasarea la organul fiscal pentru certificarea datelor completate, sau online, prin completarea numărului de înregistrare a deciziei emise de ANAF. Pentru aprobarea la ghişeu, persoana fizică trebuie să se prezinte la oricare organ fiscal teritorial din subordinea Agenţiei Naţionale de administrare Fiscală, în scopul identificării fizice. Persoana fizică va prezenta organului fiscal numărul de înregistrare fiscală atribuit de A.N.A.F, precum şi actul de identitate indicat în cererea depusă. Documentele ce pot fi comunicate prin serviciul "Spatiul privat virtual" sunt următoarele: Documente emise de organul fiscal şi comunicate contribuabilului - Automat: Decizii de impunere anuală aferente veniturilor realizate începând cu anul 2013 şi emise după data de 1 septembrie 2014; La cererea contribuabilului: "Situaţia obligaţiilor fiscale de plată"; "Nota obligaţiilor de plată"; "Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori". De asemenea, documentele emise de contribuabil şi comunicate Fiscului sunt următoarele: cerere privind "Situaţia obligaţiilor fiscale de plată"; cerere privind "Nota obligaţiilor de plată"; cerere privind "Situaţia contribuţiilor de asigurări sociale declarate de către angajatori". "Pentru obţinerea de informaţii generale referitoare la utilizarea serviciului "Spaţiu Privat Virtual" şi pentru clarificarea situaţiei fiscale comunicată prin intermediul acestui serviciu Informăm, de asemenea, contribuabilii pot obţine informaţii telefonic la numărul 0259.433.050 interior 2062 sau prin e-mail, accesând secţiunea „Formular pentru asistenţă" de pe site-ul www.anaf.ro. Adăugăm că, la nivelul AJFP Bihor, au fost desemnate persoane din cadrul Biroului servicii pentru contribuabili care să soluţioneze cu prioritate aceste solicitări" - precizează dl. Ioan Mihaiu, şeful AFP Bihor.
A-si vrea sa stiu la cine sa ma adresez pentru o propire la banca facuta de AJFP?