ANAF: Aprobarea regimului de declarare derogatoriu
În caz de inactivitate temporară, unitatea fiscală competentă poate aproba, la cererea contribuabilului, alte termene sau condiţii de depunere pentru următoarele declaraţii fiscale - Formularele 100, 101, 102, 103, 104, 120, 130, 300.
Pentru a beneficia de regimul de declarare derogatoriu, pe perioada supusă acestui regim, contribuabilii trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiţii: să nu desfăşoare niciun fel de activitate; să nu obţină venituri din exploatare, venituri financiare, venituri extraordinare şi/sau alte elemente similare veniturilor; să nu dispună de personal angajat şi să nu plătească venituri cu regim de reţinere la sursă a impozitului; să figureze, în evidenţa fiscală, cu toate obligaţiile declarative şi de plată îndeplinite; să nu aibă în curs de soluţionare un decont cu sume negative de TVA cu opţiune de rambursare sau o cerere de restituire a impozitelor, taxelor şi contribuţiilor; să nu facă obiectul unei acţiuni de inspecţie fiscală, în curs de derulare; să nu fie înscrişi în lista contribuabililor declaraţi inactivi; în cazul contribuabililor, persoane juridice, înfiinţaţi în baza Legii nr. 31/1990 privind societăţile comerciale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, inactivitatea temporară să fie înscrisă în registrul comerţului, conform prevederilor art. 237 din legea menţionată. ATENŢIE! Pentru fracţiunea de an fiscal aflată în afara perioadei de aplicare a regimului de declarare derogatoriu, contribuabilii au obligaţia depunerii formularelor 101,120 şi130 la termenele prevăzute de lege (Ex: pentru perioada: 01.01.2009 pâna la data aprobării regimului de declarare derogatoriu). De asemenea se menţine obligaţia depunerii declaraţiilor fiscale conform vectorului fiscal, de la data depunerii cererii pana la data aprobării regimului de declarare derogatoriu. Pe perioada supusă regimului derogatoriu se menţine obligativitatea întocmirii situaţiilor financiare anuale si a raportărilor contabile, în conformitate cu prevederile Legii nr. 82 / 1991, republicată, Legea contabilităţii. Documente necesare (copie xerox): cerere de acordare a regimului de declarare derogatoriu; copie a extrasului de registru emis de către oficiul registrului comerţului privind starea societăţilor comerciale, referitoare la suspendarea temporară a activităţii acestora; Hotărârea asociatului/asociaţilor de intrerupere temporara a activităţii; Incheierea judecătorului delegat; Certificat constatator emis de Registrul comertului; Certificat de inregistrare mentiuni eliberat de Registrul comertului. Documentaţia se depune la sediul unităţii fiscale competente pentru administrarea contribuabilului, care funcţionează în subordinea AFP judeţene. Termen de solutionare este de 30 de zile de la data depunerii.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.