ANAF: Declaraţia de inactivitate- termen de depunere
Entităţile care nu au desfăşurat activitate de la constituire până la 31 decembrie 2016 – trebuie să depună în acest sens la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice o declaraţie pe propria răspundere a persoanei care are obligaţia gestionării entităţii.
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) informează contribuabilii că, în Monitorul Oficial nr. 86/31 ianuarie 2017 a fost publicat Ordinul Ministerului Finanţelor Publice nr. 166/2017 privind principalele aspecte legate de intocmirea şi depunerea situaţiilor financiare anuale şi a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la unităţile teritoriale ale MFP, precum şi pentru modificarea şi completarea unor reglementări contabile. Astfel, entităţile care nu au desfăşurat activitate de la constituire până la sfârşitul exerciţiului financiar de raportare nu întocmesc situaţii financiare anuale, urmând să depună o declaraţie pe propria răspundere a persoanei care are obligaţia gestionării entităţii, în termen de 60 de zile de la încheierea exerciţiului financiar. Declaraţia de inactivitate se depune în format electronic; în vederea depunerii acestei declaraţii în formă electronică, având ataşată o semnatură electronică extinsă, sau numai în format hârtie şi în format electronic, entităţile vor folosi programul de asistenţă pus la dispoziţie gratuit de către MFP pe site-ul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală. Declaraţia de inactivitate va cuprinde toate datele de identificare a entităţii, respectiv: denumirea completă (confom certificatului de inmatriculare); adresa şi numărul de telefon; umărul de inregistrare la registrul comerţului; codul unic de inregistrare; capitalul social. Nedepunerea la termen a declaraţiei de inactivitate constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 100 la 200 lei. Reamintim, totodată, că Ordinul Ministerului Finanțelor Publice (MFP) nr. 166/2017 privind principalele aspecte legate de întocmirea și depunerea situațiilor financiare anuale și a raportărilor contabile anuale ale operatorilor economici la unitățile teritoriale ale Ministerului Finanțelor Publice, precum și pentru modificarea și completarea unor reglementări contabile a apărut în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 86 din 31 ianuarie 2017. Conform prevederilor legale, societățile comerciale se numără printre entitățile obligate prin lege să întocmească situații financiare anuale și să le depună la unitățile teritoriale ale MFP. Astfel, firmele sunt nevoite să transmită situațiile financiare pentru anul 2016, potrivit actului normativ citat, în cel mult 150 de zile de la încheierea exercițiului financiar. Ordinul prevede că „exercițiul financiar reprezintă perioada pentru care trebuie întocmite situațiile financiare anuale și, de regulă, coincide cu anul calendaristic”, astfel rezultând că, pentru 2016, situațiile trebuie depuse de companii până la data de 30 mai 2017. Depășirea termenului legal de depunere a situațiilor pe 2016 poate fi sancționată, conform Legii contabilității, după cum urmează: amendă de la 300 la 1.000 de lei - pentru o întârziere între 1 și 15 zile lucrătoare (adică dacă documentele se depun între 31 mai și 22 iunie 2017); amendă de la 1.000 la 3.000 de lei - pentru o întârziere între 16 și 30 de zile lucrătoare (adică dacă documentele se depun între 23 iunie și 13 iulie 2017); amendă de la 1.500 la 4.500 de lei – pentru o întârziere de peste 30 de zile lucrătoare (după data de 13 iulie 2017).
Comentarii
Nu există nici un comentariu.