ANAF: Precizări privind eşalonarea la plată a obligaţiilor fiscale
Contribuabilii ale căror cereri de eşalonare la plată au fost respinse anterior intrării în vigoare a OUG nr. 12/2013 pot depune o nouă cerere de acordare a eşalonării la plată.
Includerea altor obligaţii
Astfel, în cazul în care suspendarea executării actului administrativ fiscal încetează după data comunicării unei decizii de eşalonare, contribuabilul poate solicita includerea în eşalonare a obligaţiilor fiscale ce au făcut obiectul suspendării, precum şi a obligaţiilor fiscale accesorii aferente. De asemenea, prin noile reglementări: a fost instituită posibilitatea de retragere a cererii de acordare a eşalonării până la emiterea deciziei de eşalonare la plată sau a deciziei de respingere. Menţinerea valabilităţii eşalonării la plată se va face şi cu respectarea următoarelor condiţii: achitarea, în termen de cel mult 30 de zile de la data comunicării înştiinţării de plată, a obligaţiile fiscale stabilite în acte administrative fiscale care au fost suspendate în condiţiile legii, şi pentru care suspendarea executării actului administrativ fiscal a încetat după data comunicării deciziei de eşalonare la plată, cu excepţia situaţiei în care contribuabilul a solicitat eşalonarea acestor sume; achitarea, în acelaşi termen, obligaţiile fiscale stabilite de alte autorităţi a căror administrare a fost transferată ANAF după emiterea unei decizii de eşalonare la plată, cu excepţia situaţiei în care contribuabilul a solicitat eşalonarea la plată a acestor sume; constituirea garanţiei în cel mult 15 zile de la data comunicării, de către Fisc, a înştiinţării cu privire la distribuirea sumelor rezultate din valorificarea bunurilor.
Modificarea deciziei
Decizia de eşalonare la plată poate fi modificată la cererea contribuabilului prin includerea în eşalonare a următoarelor obligaţii fiscale: obligaţii care au făcut obiectul suspendării, precum şi a obligaţii fiscale accesorii aferente; cele stabilite prin decizie de impunere, anterior emiterii unei decizii de eşalonare la plată; obligaţiile fiscale stabilite de alte autorităţi a căror administrare a fost transferată ANAF după emiterea deciziei de eşalonare la plată. Cuantumul şi termenele de plată a noilor rate de eşalonare se stabilesc prin grafice de eşalonare care fac parte integrantă din decizia de modificare a deciziei de eşalonare la plată. Odată cu depunerea cererii, contribuabilul trebuie să constituie şi garanţiile corespunzătoare perioadei de timp rămase din eşalonarea la plată acordată. Potrivit legii, contribuabilul poate renunţa la eşalonarea la plată pe perioada de valabilitate a acesteia, prin depunerea unei cereri de renunţare la eşalonare, caz în care acesta trebuie să achite obligaţiile fiscale rămase din eşalonare, până la data la care intervine pierderea valabilităţii eşalonării la plată. Cererea se soluţionează prin emiterea unei decizii de menţinere a valabilităţii eşalonării, cu păstrarea perioadei de eşalonare aprobate iniţial.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.