Agenţia Naţională de adiministrare Fiscală reaminteşte contribuabililor că, după expirarea perioadei de valabilitate a certificatelor digitale (un an), acestea trebuie reînnoite.

După obţinerea certificatului de semnătură electronică reînnoit de la unul dintre furnizorii autorizaţi, contribuabilii vor urma paşii de mai jos: se descărcă formularul "Document de confirmare" de la adresa http://static.anaf.ro/static/10/Anaf/formulare/confirmare.pdf.; se completează datele de identificare ale titularului certificatului şi adresa de e-mail; se semnează şi se trimite prin e-mail la furnizorul de certificat documentul completat; furnizorul de certificate va aplica semnătura electronică şi va înapoia documentul confirmat; se accesează websiteul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), la adresa www.anaf.ro, categoria Declaraţii electronice, modulul Reînnoire certificate calificate; se selectează documentul de confirmare primit de la furnizorul de certificate; se tastează butonul Transmite documentul. După o perioadă de maxim 4 zile lucrătoare de la transmitere, ANAF trimite noul număr al certificatului digital şi accesul la Serviciul de depunere on-line, procedură în cadrul căreia nu mai este nevoie de înregistrarea Formularului 150 la unitatea fiscală, cu documentaţia aferentă. Reamintim că pot fi depuse online: Declaraţia privind obligaţiile de plată la bugetul de stat, Formular 100; Declaraţia privind impozitul pe profit, Formular 101; Declaraţia privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, Formular 112; Declaraţia privind veniturile realizate din România, Formular 200; Declaraţia privind impozitul reţinut la sursă şi câştigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit, Formular 205; Declaraţia informativă privind impozitul pe venit din transferul proprietăţilor imobiliare, Formular 208; Cererea privind destinaţia sumei reprezentând până la 2% din impozitul anual şi deducerea cheltuielilor efectuate pentru economisirea în sistem colectiv pentru domeniul locativ, Formular 230; Decontul de TVA, Formular 300, respectiv Decontul special de TVA, Formular 301; Declaraţia recapitulativă privind livrările/achiziţiile/prestările intracomunitare, Formular 390; Declaraţia informativă privind livrările/prestările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional, Formular 394; Declaraţia privind venitul asigurat la sistemul public de pensii, Formular 600; Declaraţia rectificativă, Formular 710. De asemenea, pot fi depuse şi Situaţiilor financiare anuale şi, mai aproape în timp - Raportărilor contabile la 30 iunie 2013, care au ca termen de depunere data de 16 august. Pentru mai multe informaţii, contribuabilii pot consulta "Ghidul pentru reînnoirea certificatelor pe portalul ANAF" în care este prezentată procedura de reînnoire a certificatelor în situaţia în care a expirat perioada de valabilitate a acestora (1 an), publicat pe website-ul ANAF, la adresa www.anaf.ro, secţiunea Declaraţii electronice/Informaţii depunere declaraţii pj/Reînnoire certificate calificate, din prima pagină.