Pentru a solicita reînregistrarea în scopuri de TVA, persoanele impozabile, trebuie să depună o cerere specială de înregistrarea ca plătitor de TVA (Formularul 099), însoţită de documentaţia necesară în funcţie de caz.

Ordin ANAF nr. 1346/2012 prevede proceduri disctincte pentru reîngistrarea în scopuri de TVA, care diferă în funcţie de motivul pentru care unei persoane impozabile i-a fost anulat codul de TVA. Totuşi, există şi reguli comune. Astfel, potrivit Ordinului ANAF nr. 1346/2012, după primirea cererii de înregistrare, compartimentul de specialitate analizează informaţiile cuprinse în cerere şi, după caz, în documentaţia prezentată, verificând caracterul complet şi corectitudinea acestora. De asemenea, Fiscul verifică dacă temeiul legal al solicitării de înregistrare în scopuri de TVA corespunde cu motivul pentru care a fost anulat codul de înregistrare în scopuri de TVA. Dacă documentele sunt incomplete ori incorecte, Fiscul va trimite solicitantului o notificare prin care îl informează despre erorile constatate, contribuabilul având la dispoziţie 15 zile pentru corectarea acestora. În situaţia în care acest termen nu este respectat, cererea sa de reînregistrare în scopuri de TVA va fi respinsă. Dacă cererea este completată corect, compartimentul specializat va întocmi un Referat prin care propune înregistrarea, precum şi o Decizie de înregistrare în scopuri de TVA. După ce a fost aprobată, decizia de înregistrare se comunică şi contribuabilului. După comunicarea Deciziei, compartimentul de specialitate va opera în Registrul contribuabililor înregistrarea în scopuri de TVA şi va emite certificatul de înregistrare în scopuri de TVA care va avea înscrisă data înregistrării şi care se va comunica, de asemenea, persoanei impozabile. După finalizarea procedurii, toate documentele vor fi arhivate la dosarul fiscal al persoanei impozabile.