ANSVSA. Comerțul on-line în contextul COVID-19 - Atenție la cumpărarea alimentelor
Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA) informează printr-un Comunicat că, având în vedere situația creată de evoluția COVID-19 și, în special din cauza restricțiilor de circulație a persoanelor, la cumpărarea on-line, consumatorii trebuie să urmărească atent cerințele privind comanda., Potrivit Comunicatului postat pe site-ul instituției, intensificarea comerțului on-line în această perioadă, cu alimente de toate tipurile, cum ar fi produse alimentare proaspete, refrigerate, congelate, preparate, uneori împreună cu produse nealimentare, impune o atenție sporită a consumatorilor, fiind necesar ca aceștia să verifice modul de prezentare, integritatea, separarea și ambalarea (pentru a evita contaminarea încrucișată), precum și respectarea condițiilor de păstrare specifice fiecărui tip de aliment. Data durabilității minimale/data limită de consum aproduselor alimentare trebuie verificată la recepția acestora. Vânzarea la distanţă a produselor alimentare presupune respectarea de către comercianți a acelorași cerințe referitoare la siguranța alimentelor ca şi în cazul vânzării produselor în magazine. Cei care vând produse alimentare prin comerțul on-line trebuie să informeze consumatorii cu privire la datele de contact, caracteristicile alimentelor comercializate, termenii şi condiţiile de livrare, astfel încât aceştia să aleagă în cunoștință de cauză, înainte de a finaliza achiziția on-line. Concret, la comanda online a alimentelor, consumatorii trebuie să verifice: numele sau denumirea comercială, adresa şi alte date de contact (ex.: telefon, email) ale comerciantului de la care achiziționează produsele; denumirea produsului alimentar; lista ingredientelor; cantitatea netă de produs alimentar; condiții speciale de transport (pentru alimente congelate sau refrigerate)/depozitare/ păstrare și/sau condiţii de consum; ingrediente care pot provoca alergii sau intoleranțe (daca e cazul); declaraţia nutrițională (unde se impune). De asemenea, la recepția comenzii, trebuie verificate: modul de prezentare al coletelor (pachetele să fie intacte, fără urme vizibile de deteriorare, etc., de exempli scurgeri de lichide); numărul, tipurile/sortimentele și cantităţile de produse primite să corespundă cu cele comandate; starea termică a produselor primite (pentru produsele ușor alterabile, refrigerate, congelate) care trebuie să corespundă cu recomandările producătorului de pe etichetă; integritatea produselor alimentare (ex. fructele sau legumele să nu fie zdrobite, cu semne vizibile de mucegai, etc.) și a ambalajelor individuale (ambalajul să nu fie deteriorat, rupt, pe care să nu mai fie lizibilă lista de ingrediente, data limită de consum, etc.); etichetele produselor alimentare (existenţa datei durabilităţii minimale sau a datei limită de consum și încadrarea produselor în aceste termene,etc.); bonul fiscal ce conține informații despre produsele livrate şi furnizor (cum ar fi denumire produs, cantitate, preț, magazinul de la care s-au achiziţionat, etc.) util în cazul în care un produs este neconform şi consumatorul dorește să facă reclamații.
Comentarii
Nu există nici un comentariu.